Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23316
Title: Medios de comunicación de iberoamérica en la Web. Caso de estudio: Reino Unido
Authors: Coronel Salas, Gabriela de las Mercedes
Martínez Haro, Alison Catherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Martínez Haro, A. C. Coronel Salas, G. D. L. M. (2018) Medios de comunicación de iberoamérica en la Web. Caso de estudio: Reino Unido [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23316
Abstract: Abstract:The research work aims to analyze the cases of: BBC, The Guardian, Daily Mail, ITV, Radio Times, London Evening Standard and the digital native Buzzfeed News; in order to understand the current panoramic in which digital media is developed. Through observation, the aspects related to the architecture of information are analyzed, characteristics of digital journalism such as: accessibility, hypertextuality, interactivity and multimedia. In addition, characteristics of the evolution of media such as new profiles of journalist and consumer, new trends in journalism, among others. The research analyzes the incidence of the Internet in the culture of information consumption, allows to identify common patterns of success in the countries of the United Kingdom, which can serve as elements of development for other media of the Ibero-American context.
Description: Resumen:El trabajo de investigación tiene como objetivo analizar los Medios de Comunicación del Reino Unido, tomando como objeto de estudio los casos de: BBC, The Guardian, Daily Mail, ITV, Radio Times, London Evening Standard y el nativo digital Buzzfeed News; con la finalidad de comprender al panoráma actual en el que se desarrollan los medios digitales. Mediante la observación, se analizan aspectos relacionados a la arquitectura de la información, características del periodismo digital como: accesibilidad, hipertextualidad, interactividad y multimedialidad. Además, características de la evolución de los medios como, nuevos perfiles de periodista y consumidor, nuevas tendencias en el periodismo, entre otros. La investigación analiza la incidencia de Internet en la cultura de consumo de la información, permitiendo identificar patrones comunes de éxito en los cibermedios del Reino Unido, que pueden servir como propuestas de desarrollo para otros medios del contexto Iberoamericano.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119844.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File SizeFormat 
1284846.pdf6.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.