Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23628
Title: Análisis de la intertextualidad en Danza de Fantasmas de Jorge Dávila Vázquez
Authors: Guerrero Jiménez, Galo Rodrigo
Tenesaca Pillaga, Carlos Arturo
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Tenesaca Pillaga, C. A. Guerrero Jiménez, G. R. (2018) Análisis de la intertextualidad en Danza de Fantasmas de Jorge Dávila Vázquez [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23628
Abstract: Abstract:But their studies do not focus in the intertextual analysis of the work. Therefore, this titling work, charges importance, because within the framework of the criticism of Ecuadorian literature there has been no made the literary analysis of the intertextual relations that are woven in the narrative work of Jorge Dávila Vázquez. In this way, the contribution of the present, the aim of the work is to analyze the dimensions and intertextual dialogues they drive in Ghost Dance. For this purpose, the analysis focuses on the narrative corpus of the work Dance of Ghosts published in 2011 by Grupo Editorial Norma, S. A.; and reprinted in January 2012 by the Don Bosco. This work was the substrate that I used to achieve the proposed goal. Its multiple meanings and dialogues intertextuals that are embodied in the work, are based on the theories of Julia Kristeva, Mikhail Bajtin and, mainly, Gérard Genette. They make a classification of the types of intertextual relationships, from which Genette calls palimpsestos until entering in the diverse textual relations that emit complete and deep meanings that each one of the different they each one of the differents significants of the work.
Description: Resumen:La crítica de la literatura ecuatoriana, aún no ha realizado el análisis literario de las relaciones intertextuales que se tejen en Danza de Fantasmas . Por esta razón, este trabajo analizará las dimensiones y los diálogos intertextuales que se presentan en la misma obra, con otras obras del mismo autor, otros autores, otros géneros y otras artes. Para este cometido, la investigación se centra en el corpus narrativo de la obra Danza de Fantasmas publicada en el 2011 por el Grupo Editorial Norma, S. A.; y reimpresa en enero de 2012 por la Imprenta Don Bosco en Quito; y la metodología a utilizarse será la intertextualidad. Los múltiples significados y diálogos intertextuales que se plasman en la obra, se sustentan en las teorías de Julia Kristeva, Mijail Bajtin y, principalmente, de Gérard Genette. Ellos clasifican los tipos de relaciones intertextuales. Este último, se basa en las diversas relaciones textuales que emiten significados completos y profundos que conlleva cada uno de los distintos significantes que se encuentran en esta obra.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120532.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Literatura Infantil y Juvenil



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.