Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23688
Title: Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector salud del Ecuador.
Authors: Puertas Hidalgo, Rosario Johanna
Castro Vivanco, Jeniffer Estefanía
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Castro Vivanco, J. E. Puertas Hidalgo, R. J. (2019) Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector salud del Ecuador. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23688
Abstract: Abstract:The research, called Communication 2.0 in the main companies in the health sector of Ecuador, aims to analyses the strategic Communication Management 2.0 developed by these companies. We identified 60 companies from each health sub-sector, based on the list of the best Companies in Ecuador published by Ekos magazine, to evaluate the website and accounts on Facebook and Twitter, and thus determine the 10 companies that meet the criteria of selection. With the support of technological tools, data of the behavior of the companies were collected to carry out the analyses and the evaluation of the content generated in social media. The impact, the presence, the growth and engagement were completed, thus allowing to meet the objectives. Communication 2.0 brings strategic value to companies to have a bidirectional relationship and develop spaces that facilitate interaction with users. The company can reach the public without intermediaries and without the need of a large investment, it allows you to know its consumers, its interests on products and services, among others.
Description: Resumen: La investigación, denominada Comunicación 2.0 en las Principales Empresas del Sector Salud de Ecuador, pretende analizar la gestión de comunicación estratégica 2.0 que desarrollan estas empresas. Se identificaron 60 empresas de cada subsector de salud, en base al listado de las Mejores Empresas de Ecuador publicado por la revista Ekos, para evaluar la página web y las cuentas en Facebook y Twitter, y así determinar las 10 empresas que cumplen con los criterios de selección. Con el apoyo de herramientas tecnológicas se recopilaron datos del comportamiento de las empresas para realizar el análisis y la evaluación del contenido generado en medios sociales. Se terminó el impacto, la presencia, el crecimiento y engagement permitiendo así cumplir con los objetivos planteados. La comunicación 2.0 aporta un valor estratégico a las empresas para tener una relación bidireccional y desarrollar espacios que faciliten la interacción con los usuarios. La empresa puede llegar a los públicos sin intermediarios y sin la necesidad de una gran inversión, le permite conocer a sus consumidores, sus intereses sobre los productos y servicios, entre otros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120752.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Relaciones Públicas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.