Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23725
Title: Diagnóstico de la gestión de innovación de las empresas turísticas de termas y balnearios de las provincias de Loja y El Oro, 2019
Authors: Zumba Zúñiga, María Fernanda
Asanza Encalada, Jennifer Liseth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Asanza Encalada, J. L. Zumba Zúñiga, M. F. (2019) Diagnóstico de la gestión de innovación de las empresas turísticas de termas y balnearios de las provincias de Loja y El Oro, 2019 [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23725
Abstract: Abstract:The present work has been carried out in order to create an innovation audit for tourist companies in the provinces of Loja and El Oro, the importance of evaluating the degree of innovation, a key element to increase the capacity of companies to expand. to new markets, whose purpose is to obtain competitive tools, thus guaranteeing its sustainability in the future. The research focuses on the study of 30 companies in the spa and spa sector, from which they obtain the necessary information to perform an analysis using five study dimensions in terms of how the organizations manage and apply the innovation theme, responding to the questions How well do we manage continuous innovation? How well do we manage discontinuous innovation? The general result is that the companies involved have greater management capacity in continuous innovation compared to discontinuous innovation. It should be mentioned that there is better development in the dimensions of organizations, learning and strategies.
Description: Resumen: El presente trabajo se ha realizado con el fin de crear una auditoria de innovación para las empresas turísticas de las provincias de Loja y El Oro, la importancia de evaluar el grado de innovación, elemento clave para aumentar la capacidad de las empresas a expandirse a nuevos mercados, cuya finalidad es obtener herramientas competitivas, garantizando de esta manera su sostenibilidad en el futuro. La investigación se centra en el estudio de 30 empresas del sector de termas y balnearios, de las mismas se consigue información necesaria para realizar un análisis mediante cinco dimensiones de estudio en cuanto a cómo las organizaciones gestionan y aplican el tema de innovación, respondiendo a las preguntas ¿Cuán bien gestionamos la innovación continua?, y ¿Cuán bien gestionamos la innovación discontinua? El resultado general es que las empresas intervenidas tienen mayor capacidad de gestión en la innovación continua en comparación con la innovación discontinua. Se debe mencionar que existe mejor desenvolvimiento en las dimensiones de organizaciones, aprendizaje y estrategias.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120796.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools