Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVargas Saritama, Alba Bitalinaes_ES
dc.contributor.authorFlores Defaz, Edmundo Rodrigoes_ES
dc.date.accessioned2019-02-20T15:42:23Z-
dc.date.available2019-02-20T15:42:23Z-
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.citationFlores Defaz, E. R. Vargas Saritama, A. B. (2019) Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL clases [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23728es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1286763es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120800.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen:Las herramientas TICs nacen como producto del continuo desarrollo tecnológico, y están directamente relacionadas con la educación y principalmente con el idioma Ingles. Con esto en mente, el presente estudio busca descubrir la percepción de los profesores ecuatorianos de secundaria acerca del uso de las TICs en sus clases de inglés. Su propósito es detectar que aspectos relacionados con las características del profesor podrían considerarse como limitantes; así como, que factores de estas características influyen en el uso de las TICs. El estudio se llevó a cabo en Quito con 20 profesores de enseñanza de inglés como lengua extranjera, aplicando una metodología de investigación cualitativa y cuantitativa por medio de una encuesta y una entrevista. Descubriendo que existe aceptable motivación, flexibilidad y conocimiento de las TICs, lo que provoca su deseo de utilización. Pero la carencia de las mismas o la falta de modernización de las ya existentes, impide que el alumno se beneficie de esta moderna tecnología educativa. Además, no hay cursos de entrenamiento para los profesores sobre las TICs de parte de las autoridades educativas o del Gobierno.es_ES
dc.description.abstractAbstract:ICT tools are born as a product of continuous technological development and they are directly related to education and mainly to English language. With this in mind, this study was aimed to discover the perception of Ecuadorian high school teachers about the ICT use in their English classes, the purpose was to detect which aspects related to teachers characteristics could be considered as barrier, as well as which factors of the same characteristics, influence on the ICT use. The study was carried out in Quito with 20 teachers of English as a Foreign Language of public and private high schools, applying a qualitative and quantitative methodology through a survey and an interview. The study revealed that teachers possessed acceptable motivation, flexibility and knowledge of these technological tools, which causes their desire to use them in the classroom. But, the non-existence of them or the lack of modernization of existing ones inhibits the student from benefiting of this modern educational technology. Also, it was detected that there are no training courses for teachers on ICTs from educational authorities or government.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL claseses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.