Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23737
Title: Ecuadorian high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Ulehlova, Eva
Escobar Caisalitin, Narcisa Mercedes
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Escobar Caisalitin, N. M. Ulehlova, E. (2019) Ecuadorian high school teachers´ perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23737
Abstract: Abstract:The current research discusses the Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes. The purpose of this study is to investigate and analyze the EFL teachers perceptions on ICT use. This study, carried out in Zaragoza-Madrid, a survey was administered to 10 teachers. From those 10 teachers, 3 female and 3 male teachers were interviewed. Thus, both methods, qualitative and quantitative approach, were used. On the one hand, the quantitative approach was used to analyze the data that was collected thorough the questionnaires. On the other hand, the qualitative approach was applied to analyze the findings that were obtained from interviews. In conclusion, the results of this research indicated that EFL teachers use the ICT in their classes. It was also demonstrated that teachers do not consider the existence of barriers that prevent them from using ICT. Besides, gender or other characteristics such as age or training on ICT are not seen as important factors that make of some teachers more likely to use these technologies than others.
Description: Resumen:El presente estudio discute las percepciones de los profesores de colegios ecuatorianos en sus clases de inglés. El propósito de este estudio es investigar y analizar las percepciones que tienen estos profesores sobre el uso de las TIC. Este estudio llevado a cabo en Zaragoza, se realizó una encuesta a 10 profesores. Además, de estos 10 profesores se entrevistó a 3 profesores hombres y 3 profesores mujeres. Se usaron los dos métodos, el enfoque cualitativo y cuantitativo. Por un lado, el enfoque cualitativo se aplicó para analizar las averiguaciones que se obtuvieron de las entrevistas. Por otro lado, el enfoque cuantitativo se utilizó para analizar los datos que fueron recopilados a través de los cuestionarios. Los resultados indicaron que estos profesores utilizan a menudo las TIC. También se demostró que no consideran que existan barreras que les impida utilizar las TIC. Además, el género u otras características como la edad o la formación en el uso de las TIC no se ven como factores importantes que hagan que algunos profesores sean más proclives que otros a utilizar las TIC. Palabras clave: TIC, percepciones, barreras, características de los profesores, Inglés como lengua extranjera.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120816.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.