Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23748
Title: Teaching methods used in private high schools of Loja city and their efficacy.
Authors: Benítez Correa, Carmen Delia
González Alvarado, Danny Cristian
Keywords: Idioma inglés - Enseñanza
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2019
Citation: González Alvarado, Danny Cristian. (2019). Teaching methods used in private high schools of Loja city and their efficacy. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: This research work about "Teaching methods used in private high schools of Loja city and their efficacy" has the purpose of discovering the methods that are mostly used for teaching English in private schools in Loja city and its effectiveness. To achieve that purpose, sixteen teachers and their students were selected from private high schools. The methods used in this research were quantitative and qualitative. The main instruments used to collect the necessary data were questionnaires and observations sheets. Questionnaires collected data about the methods, roles and activities that teachers use in their classes as well as information to know the efficacy of methods. Observation sheets were used to verify the information provided by teachers. The results of this research showed that the most used methods in private high schools of Loja are the Communicative Language Teaching, Direct Method, Multiple Intelligence and Cooperative Language Learning.
Description: Este trabajo de investigación sobre "Los métodos de enseñanza utilizados en los colegios privados de la ciudad de Loja y su eficacia" tiene el propósito de descubrir qué métodos se utilizan principalmente para enseñar inglés en los colegios privadas de esta ciudad y su efectividad. Para lograr ese propósito, dieciséis maestros y sus respectivos estudiantes fueron seleccionados de colegios privados. Los métodos utilizados en esta investigación fueron cuantitativos y cualitativos. Los principales instrumentos utilizados para recopilar los datos necesarios fueron cuestionarios y hojas de observaciones. Los cuestionarios recopilaron datos sobre los métodos, roles y actividades que los profesores usan en sus clases, así como información para conocer la eficacia de los métodos. Las hojas de observación se utilizaron para verificar la información proporcionada por los profesores. Los resultados de esta investigación mostraron que los métodos más utilizados en los colegios privados de la cuidad de Loja “Communicative Language Teaching”, “Direct Method”, “Multiple Intelligence” and “Cooperative Language Learning”.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23748
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
González Alvarado, Danny Cristian.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.