Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInga Ordóñez, Gabriela Cecibeles_ES
dc.contributor.authorArias Sancho, Manuel Mesíases_ES
dc.date.accessioned2019-03-12T16:51:12Z-
dc.date.available2019-03-12T16:51:12Z-
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.citationArias Sancho, M. M. Inga Ordóñez, G. C. (2019) Ecuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23763es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1286805es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120860.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio titulado la percepción de los docentes ecuatorianos sobre el uso de las TICs en sus clases de inglés tiene como propósito principal investigar la percepción de los docentes de inglés sobre la tecnología de la información y las comunicaciones (TIC) en la enseñanza y aprendizaje del idioma; para su desarrollo, el estudio se basó en un enfoque de método mixto, y la encuesta y entrevista fueron los instrumentos utilizados para la obtención de la información deseada. La muestra del estudio consistió en 10 participantes de colegios privados de la ciudad de Loja, en Ecuador: 5 docentes masculinos y femeninos fueron seleccionados para responder un cuestionario de 35 preguntas; así mismo, 6 de ellos 3 hombres y mujeres participaron en las entrevistas. El análisis de los datos revelo que la mayoría de los profesores ecuatorianos de colegios privados están utilizando las herramientas TIC en sus clases y reconocen la importancia de las tecnologías en la enseñanza del inglés; sin embargo, existen algunas diferencias entre sus posiciones y percepciones sobre el uso de TIC en la práctica.es_ES
dc.description.abstractAbstract:This study titled Ecuadorian high school teachers’ perception on ICT use in their EFL classes has as the main purpose to investigate the English teachers’ perceptions about the Information and Communication Technology (ICT); for its development, the study was based on a mixed-method approach, and the survey and interview were the instruments used for getting the desired information. The sample of the study consisted of 10 participants from a private high school in Loja city, in Ecuador: 5 male and female teachers were selected to answer a -35 item questionnaire; likewise, 6 of them 3 male and female also took part in the interview. The analysis of the data revealed that most Ecuadorian private high school teachers are using the ICT tools in their classes, and recognize the importance of technologies in the teaching of English; however, there are some differences between their positions and perceptions about the use of ICT in the practice.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.