Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23766
Title: Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Jaramillo Arias, Lida Cecilia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Jaramillo Arias, L. C. Salcedo Viteri, K. S. (2019) Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23766
Abstract: Abstract:This research work was carried out to analyze the teachers’ perceptions regarding the use of the Information and Communication Technology (ICT) in teaching English as a Foreign Language (EFL). The instruments used to gather the desired information were the survey and the interview. The sample considered in this study was 10 EFL teachers of a private Ecuadorian high school; five female and five male teachers. The statements in the survey helped discover the main characteristics considered as barriers to use ICT in EFL teaching, the factors that influence ICT use, and the difference and similitude between the perception of female and male genders regarding ICT use. The results show that most of teachers have training on ICT because they have trained through courses not promoted by the high school where they work. Besides, some teachers believe that age and gender is a barrier for ICT use.
Description: Resumen: Este trabajo de investigación fue llevado a cabo para analizar las percepciones de los profesores respecto al uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera. Los instrumentos utilizados para la recolección de la información deseada fueron la encuesta y la entrevista. La muestra considerada en este estudio fue de 10 profesores de Inglés como idioma extranjero de un colegio privado del Ecuador; 5 profesores del género femenino y 5 del género masculino. Los enunciados en las encuestas ayudaron a descubrir las principales características consideradas como barreras para el uso de las TIC en la enseñanza del idioma Inglés, los factores que influyen el uso de las TIC, y las diferencias y similitudes entre la percepción de los docentes de género femenino y masculino respecto al uso de las TIC. Los resultados muestran que la mayoría de los profesores tienen entrenamiento en las TIC porque ellos han recibido capacitación a través de cursos no promovidos por el colegio donde ellos trabajan. Además, algunos profesores creen que la edad y el género son una barrera para el uso de las TIC.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120864.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.