Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23767
Title: | Ecuadorian private high school teachers´perceptions on ICT use in their EFL classes.) |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Reyes Avila, Roxana Margarita |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Reyes Avila, R. M. Paredes Zúñiga, F. M. (2019) Ecuadorian private high school teachers´perceptions on ICT use in their EFL classes.) [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23767 |
Abstract: | Abstract:This study explores the Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes, and it aims to investigate and analyze the EFL teachers’ perceptions on Information and Communication Technology. This study was carried out in a private high school from Quito, with ten English teachers, divided in two groups: five males and five females. To conduct this research, ten surveys and six interviews were carried out to the English teachers. The results were analyzed qualitatively and quantitatively. In qualitative analysis, personal opinions were considered for each question. In the quantitative analysis, the frequency of answer was calculated in percentages. The results of the analysis demonstrated that teachers do not have a proper training that assures the correct use of ICTs when teaching English as a foreign language. Most of them have learned to use technology empirically, without attending complementary courses, causing inconveniences at the time of applying teaching strategies. For that reason, teachers of English as a foreign language have to consider these result for improving the English process teaching using Information and Communication Technology. |
Description: | Resumen: Este estudio explora la percepción de los docentes de colegios particulares ecuatorianos sobre el uso de las tics en sus clases de inglés como idioma extranjero, y tiene como objetivo investigar y analizar la percepción de los docentes que enseñan inglés como lengua extranjera sobre la tecnología de la información y la comunicación. Este estudio fue realizado en un colegio privado de la ciudad de Quito, con diez docentes de inglés, dividido en dos grupos: cinco hombres y cinco mujeres. Para llevar a cabo esta investigación, diez encuestas y seis entrevistas se llevaron a cabo a los docentes de inglés. Los resultados fueron analizados cualitativa y cuantitativamente. En el análisis cualitativo, opiniones personales y diferentes perspectivas fueron consideradas en cada pregunta. En el análisis cuantitativo la frecuencia de respuesta se calculó en porcentajes. Los resultados del análisis demostraron que los docentes no tienen preparación adecuada para el correcto uso de las tics en la enseñanza del inglés como idioma extranjero, porque la mayor parte de ellos han aprendido a utilizar la tecnología de manera empírica, sin asistir a ningún curso o capacitación complementarios, por lo que se genera cierta complejidad al momento de aplicar las estrategias para el aprendizaje del inglés mediante el uso de las tics. Por esta razón, los docentes de inglés como lengua extranjera deben considerar estos resultados para mejorar el proceso de enseñanza del inglés utilizando las Tecnologías de la Información y Comunicación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120866.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.