Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23779
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Cuenca, Elsa Liriaes_ES
dc.contributor.authorTirira Viana, Violeta Natalyes_ES
dc.date.accessioned2019-03-12T16:51:37Z-
dc.date.available2019-03-12T16:51:37Z-
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.citationTirira Viana, V. N. Morocho Cuenca, E. L. (2019) Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23779es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1286905es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120884.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El tema de la presente investigación es las percepciones de los maestros de los colegios privados ecuatorianos sobre la utilización de los TIC en sus clases de inglés como lengua extranjera, y tiene como objetivo investigar y analizar las barreras y las características de los profesores que más influyen en el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC). En este estudio se utilizaron; en primer lugar, el método cualitativo para describir e interpretar las percepciones de los participantes a través de una entrevista. En segundo lugar, el método cuantitativo para analizar los datos recopilados a través de una encuesta. El número de participantes fue de 10 maestros de inglés como lengua extranjera (5 mujeres - 5 hombres) de un colegio privado en Quito. Los resultados de este estudio muestran que las características personales de un maestro constituyen una barrera para el uso de las herramientas TIC y que el nivel educativo de los docentes, es la razón que más influye para que un profesor decida utilizar o no las TIC en sus clases.es_ES
dc.description.abstractAbstract:The topic of the present research is Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes, it is aimed at investigating and analysing the EFL teachers’ perceptions about barriers and their characteristics that influence them the most in the use of the Information and Communication Technology (ICT). The methods used in this study were, on the first hand, the qualitative method which was used to describe and interpret the perceptions of the participants through an interview. On the other hand, the quantitative method, which was used to analyse the data collected through a survey. The number of participants were 10 high school EFL teachers (5 female – 5 male) from a private high school in Quito. The results of this study show that teacher’s personal characteristic such as age, psychological factors as fear, and professional background are considered as barriers to avoid the use of ICT in the classroom. In addition teachers show a high interest in participating in workshops and training courses to increase their abilities and improve their performance when using ICT.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.