Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23789
Title: Systematizacion of pedagogical experiences
Authors: Nesterenko, Nina
Vallejo Chávez, Gisella Alejandra
Keywords: Enseñanza aprendizaje-Proceso.
Práctica docente- Evaluación - Análisis.
Desempeño profesional - Innovación
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés-- -Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2019
Citation: Vallejo Chávez, Gisella Alejandra. (2019). Systematizacion of pedagogical experiences . ( Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Cuenca
Abstract: The present work entitled the Systematization of the activities developed in the teaching and learning process in the teaching practices of the IPAC Educational Unit Abdón Calderón, Samborondón Particular Institute of the province of Guayas - Ecuador, of the 2016-2017 school year, whose objective is to evaluate the results obtained during the teaching practice, the activities and the resources employed as the substantial elements of the teacher's class plan and in this way reorient, ground and innovate the professional performance of the teacher in practice. The techniques used in this research work for the collection and analysis of information were bibliographic research through reading and summary or paraphrasing to present an original text, and field research technique through observation. It is concluded that some of the elements and characteristics of the class plans used in the teaching practice are respected and are consistent with the corresponding structure. It is recommended to organize the activities of the process stages with their respective didactic resource and mental operation required.
Description: El presente trabajo titulado la Sistematización de las actividades desarrolladas en el proceso de enseñanza y aprendizaje en las prácticas docentes de la Unidad Educativa IPAC Instituto Particular Abdón Calderón, Samborondón de la provincia del Guayas - Ecuador, del período lectivo 2016 - 2017, cuyo objetivo es el evaluar los resultados obtenidos durante la práctica docente, las actividades y los recursos empleados como los elementos sustanciales del plan de clase del docente y de esta manera reorientar, fundamentar e innovar el desempeño profesional del docente en práctica. Las técnicas utilizadas en este trabajo de investigación para la recolección y análisis de información fueron la investigación bibliográfica mediante la lectura y el resumen o paráfrasis para presentar un texto original, y la técnica de investigación de campo por medio de la observación. Se concluye que algunos de los elementos y características de los planes de clase empleados en la práctica docente se respetan y va acorde a la estructura correspondiente. Se recomienda organizar las actividades de las etapas de proceso con su respectivo recurso didáctico y operación mental requerida
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23789
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vallejo Chávez, Gisella Alejandra.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.