Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23793
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nesterenko, Nina Alexandrovna | es_ES |
dc.contributor.author | Sarango Ajila, Carmen Sthefanya | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T14:44:54Z | - |
dc.date.available | 2019-03-13T14:44:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | es_ES |
dc.identifier.citation | Sarango Ajila, C. S. Nesterenko, N. A. (2019) The most common pronunciation difficulties in EFL students of Ecuadorian high schools and factors that affect oral production of the target language [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23793 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1286850 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120873.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen:Las dificultades de pronunciación más comunes en los estudiantes de inglés como lengua extranjera de las escuelas secundarias ecuatorianas y los factores que afectan la producción oral del idioma de destino: tiene como objetivo identificar errores comunes de pronunciación en estudiantes ecuatorianos. En esta investigación participaron 283 estudiantes y 5 profesores de inglés de cuatro escuelas secundarias en la cuidad de Loja, públicas y privadas. Los instrumentos elegidos fueron: lista de verificación y hoja de observación. Los resultados demostraron que las dificultades de pronunciación más comunes fueron en consonantes y grupos de consonantes: "estudiantes", "deporte", "piel", etc. En patrones de entonación como: aumento y caída en preguntas afirmativas e interrogativas. Además, se reveló que la colocación incorrecta del estrés estaba relacionada con la reducción de vocal, resultando una pronunciación incorrecta. También se identificó que los maestros no demostraron interés para enseñar algunos aspectos importantes de pronunciación y no aplicaron estrategias de enseñanza/aprendizaje diseñadas ayudar a los estudiantes durante la clase. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract:The most common pronunciation difficulties in EFL students of Ecuadorian High Schools and factors that affect oral production of the target language aims at identifying common pronunciation errors in students of Ecuadorian high schools. To carry out this research, there were chosen 283 students from basic and senior high schools education, and 5 English teachers, from four high-schools in Loja, both private and public. The instruments were chosen: checklist and observation sheet, for data collection. The results revealed that the most common pronunciation difficulties were: in vowel phonemes; in consonants and consonant clusters: among others. In intonation patterns like: rise and fall of intonation in Yes-No and Wh-questions. Furthermore, it was revealed that incorrect stress placement was linked with vowel reduction, and it resulted in incorrect pronunciation. It was also identified that EFL teachers did not demonstrate interest to teach some important aspects of pronunciation, such as aspiration, correct articulation, vowel reduction etc. and they did not apply the teaching /learning strategies aimed at helping students during EFL class. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The most common pronunciation difficulties in EFL students of Ecuadorian high schools and factors that affect oral production of the target language | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.