Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23830
Title: Análisis de la percepción de los actores involucrados sobre la organización y ejecución de la Feria de Loja, periodo 2017
Authors: Sarango Lalangui, Paúl Oswaldo
Ordóñez Cabrera, Daniela Karolina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Ordóñez Cabrera, D. K. Sarango Lalangui, P. O. (2019) Análisis de la percepción de los actores involucrados sobre la organización y ejecución de la Feria de Loja, periodo 2017 [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23830
Abstract: Abstract:The human being lives exposed to the perception all the time thanks to the senses, it is the entrance to the understanding of the needs of the client and how these are being satisfied. This research contributes to the study of trade fair benefits through the analysis of the perception of three actors: entrepreneurs, visitors and organizations supporting entrepreneurs. The focus of this study was qualitative-quantitative using as methodology the replica of the "Study of the influence of strategic variables determining participation in trade fairs" conducted in Spain by (Moreno, Reinares and Saco, 2007). The results found for the actors present a positive perception: entrepreneurs (84%) and visitors (89%) in the Likert scale, for the organizations an interview was applied based on the expectations towards the Loja fair and its participants, which showed the interest in economic, social and cultural growth at a national and international level, promote innovation, production and trade through the oldest fair in Ecuador.
Description: Resumen: El ser humano vive expuesto a la percepción todo el tiempo gracias a los sentidos, es la entrada a la comprensión de las necesidades del cliente y como estas están siendo satisfechas. Con la presente investigación se aporta al estudio de los beneficios feriales, mediante el análisis de percepción de tres actores: emprendedores, visitantes y organizaciones de apoyo al emprendedor, el enfoque del presente estudio fue de tipo cualitativo-cuantitativo usando como metodología la réplica del “Estudio de la influencia de las variables estratégicas determinantes de la participación en las ferias comerciales” realizado en España por (Moreno, Reinares y Saco, 2007). Los resultados encontrados para los actores presentan una percepción positiva: emprendedores (84%) y visitantes (89%) en la escala de Likert, para las organizaciones se aplicó una entrevista basada en las expectativas hacia la feria de Loja y sus participantes, lo que mostró el interés en el crecimiento económico, social y cultural a nivel nacional e internacional, impulsar la innovación, producción y el comercio a través de la feria más antigua del Ecuador.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120921.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools