Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenitez Correa, Carmen Deliaes_ES
dc.contributor.authorGuachizaca Vera, Zhully Valeriaes_ES
dc.date.accessioned2019-03-19T14:28:46Z-
dc.date.available2019-03-19T14:28:46Z-
dc.date.issued2019es_ES
dc.identifier.citationGuachizaca Vera, Z. V. Benitez Correa, C. D. (2019) Teachers and student s perceptions on the use of video materials as didactic resource in the Inglish teaching-learning process in public schools in Loja. [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23832es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1286981es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120923.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente trabajo de investigación “percepciones de profesores y estudiantes sobre el uso de materiales de video y audio como recurso didáctico en el proceso de enseñanza-aprendizaje de inglés en las escuelas públicas de Loja” tiene como objetivo analizar las percepciones de los profesores y estudiantes sobre el uso de estos materiales en el proceso educativo. La recolección de datos se obtuvo de tres escuelas primarias de la ciudad de Loja y los participantes fueron 8 profesores y 121 estudiantes de ambos sexos; masculino y femenino. Los enfoques utilizados fueron cualitativos y cuantitativos; la técnica fue la encuesta y los instrumentos fueron cuestionarios para profesores y estudiantes. Después de analizar los resultados, la conclusión principal es que; en general, los profesores y los estudiantes perciben el uso de estos recursos como positivo para el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés. Ambos consideran estos materiales como recursos excelentes para aumentar la motivación y la participación en clase, promover el interés por el aprendizaje, presentar nuevos contenidos, agregar entretenimiento, crear interacción entre profesores y estudiantes, así como para mejorar las habilidades de inglés.es_ES
dc.description.abstractAbstract:The present research work “teachers and student’s perceptions on the use of video and audio materials as didactic resource in the English teaching-learning process in public schools in Loja” has the objective of analyzing the teachers and student’s perceptions on the use of these materials in the educational process. The data collection was obtained from three primary schools in Loja city and the participants were 8 teachers and 121 students from both genders; male and female. In regards to the used approaches, they were qualitative and quantitative; the technique was survey and the instruments were questionnaires for teachers and for students. After analyzing the results, the main conclusion is that; in general, teachers and students perceive the use of audio and video resources as positive for the English teaching-learning process. Both consider these materials as excellent resources to increase motivation and class participation, promote interest for learning, present new contents, add entertainment, create interaction between teachers and students and help improve the English skills.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleTeachers and student s perceptions on the use of video materials as didactic resource in the Inglish teaching-learning process in public schools in Loja.es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.