Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23879
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Álvarez Caballeros, Carla Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Álvarez Caballeros, C. K. Inga Ordóñez, G. C. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23879
Abstract: Abstract:The theme of this investigation is “Analysis of EFL teachers’ skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools”, its purpose is to investigate and analyze the EFL teachers’ skills, attitudes, and ICTs use. This research took place in two Ecuadorian private high schools, located in Latacunga city. The sample was ten EFL teachers ranging from 26 to 52 years of age. Their teaching experience in high school at that time was between two to fifteen years. In order to get data and results for this project qualitative and quantitative analysis were applied. The quantitative approach gives information regarding teachers’ skills, attitudes, and frequency of use of ICT. Additionally, the qualitative approach gives extra information related to the teachers’ perceptions based on the statements proposed in the interviews. Technology is a fundamental tool in education that benefits students, teachers, parents, and authorities. The private High Schools selected for this investigation are technologically very well equipped, because they consider that the use of technology generates more productive clases.
Description: Resumen: El tema de esta investigación es "Análisis de las habilidades, actitudes y uso de los profesores de Inglés como lengua extranjera con respecto a las TICs en las escuelas privadas ecuatorianas", su propósito es investigar y analizar las habilidades, actitudes y uso de las TICs por parte de los profesores de inglés. Esta investigación se realizó en dos escuelas privadas ecuatorianas, ubicadas en Latacunga. La muestra fue diez profesores que tenían entre 26 y 52 años. Quienes tienen experiencia docente entre los dos y los quince años. Para obtener la información y los resultados se aplicó análisis cualitativo y cuantitativo. El enfoque cualitativo proporciona información sobre las habilidades, actitudes y frecuencia de uso de las TICs por parte de los docentes. El enfoque cuantitativo proporciona información adicional relacionada con las percepciones de los maestros basada en los enunciados propuestos en las entrevistas. La tecnología es una herramienta fundamental en la educación que beneficia a estudiantes, maestros, padres y autoridades. Las escuelas elegidas para esta investigación están bien equipadas tecnológicamente porque consideran que el uso de tecnología genera clases más productivas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120970.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.