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Title: Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector automotor del Ecuador
Authors: Paladines Galarza, Fanny Yolanda
Armijos Camacho, Karen Nicole
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Armijos Camacho, K. N. Paladines Galarza, F. Y. (2019) Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector automotor del Ecuador [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23964
Abstract: Abstract:With the digital age, the companies inside Ecuador are getting hold of new ways of reporting, it is for that the technologies of the information have helped to that the entities know the importance of transmitting content inside the web, strengthening his image and attracting clients. The present investigation named Communication 2.0 in the principal companies of the self-propelled sector, had as purpose identify the managing of the communication that 10 principal companies realize inside the network, both in web pages and in Facebook and Instagram. The process investigative was based on a quantitative and qualitative observation of the principal entities, the information was thrown by the tool Fanpage Karma, across the follow-up information was obtained it brings 2.0 over of the application of the communication, as well as the utilization of the social networks. The analysis allowed to conclude that the companies that approach the self-propelled sector, don’t possess an ideal communication inside the social networks and web page, the resources multimedia that is shared are habitual, for which interaction and innovation does not exist with the user.
Description: Resumen: Con la era digital, las empresas dentro de Ecuador están apoderándose de nuevas formas de comunicar, es por ello que las tecnologías de la información han ayudado a que las entidades conozcan la importancia de transmitir contenido dentro de la web, fortaleciendo su imagen y atrayendo clientes. La presente investigación denominada Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector automotor, tuvo como finalidad identificar el manejo de la comunicación que las 10 principales empresas realizan dentro de la red, tanto en páginas web como en Facebook e Instagram. El proceso investigativo se basó en una observación cuantitativa y cualitativa de las principales entidades, los datos fueron arrojados por la herramienta Fanpage Karma, a través del seguimiento se obtuvo información acerca de la aplicación de la comunicación 2.0, así como el utilización de las redes sociales. El análisis permitió concluir que las empresas que abordan el sector automotor, no cuentan con una comunicación óptima dentro de las redes sociales y página web, los recursos multimedia que se comparten son habituales, por lo cual no existe interacción e innovación con el usuario.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120805.TITN.
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