Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24372
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Pérez Albarracín, Marcia Sabrina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Pérez Albarracín, M. S. Solano Jaramillo, L. M. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24372
Abstract: Abstract:This study was conducted with the aim of investigating EFL teachers` skills, attitudes, and frequency of the ICT use in private high schools from the city of Cuenca – Ecuador. The participants of this research were four males and six females EFL teachers. There was used a mix method with quantitative and qualitative approaches. The survey and interview were the instruments for data collection employed and both were related to teachers` skills, attitudes and frequency of ICT use in their EFL classrooms. The interview was used to find more specific information in order to support the numerical findings of the surveys. The data collected was classified in three tables, each one presenting a variable of the study in order to give answers to the three research questions. The findings demonstrate that teachers have high skills to use computers, Internet and educational CD-ROOM with a frequency of almost every day. Furthermore, teachers’ knowledge about the advantages that technology has in EFL teaching gives them a positive attitude toward ICT use in EFL classrooms.
Description: Resumen: Este estudio fue hecho con el propósito de investigar las habilidades, actitudes y frecuencia del uso de los Tics en los colegios privados de la ciudad de Cuenca en Ecuador. Los participantes de la investigación fueron cuatro hombres y seis mujeres maestros de inglés como idioma extranjero. Se ha utilizado un método mixto con enfoques cuantitativo y cualitativo. La encuesta y la entrevista fueron los instrumentos para colectar los datos relacionados con las habilidades, actitudes y frecuencia de uso de Tics, de los maestros. La entrevista fue el instrumento utilizado para encontrar información más específica para sostener los resultados numéricos de las encuestas. Los datos coleccionados fueron clasificados en tres tablas, cada una presentando una variable del estudio, para dar respuestas a las tres preguntas de investigación. Los resultados demuestran que los maestros tienen altas habilidades para utilizar computadoras, internet y CD-ROOM con una frecuencia de casi todos los días. Es más, el conocimiento que los maestros tienen de las ventajas del uso de la tecnología en la enseñanza del inglés como idioma extranjero les da una actitud positiva hacia el uso de las Tics en las clases de inglés como idioma extranjero.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121620.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.