Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24463
Title: Estilos de habilidades sociales y problemas de conducta en niños de 3 a 5 años
Authors: Reyes Toro, María Lorena
Arias Caiza, Jessica Geovanna
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Arias Caiza, J. G. Reyes Toro, M. L. (2019) Estilos de habilidades sociales y problemas de conducta en niños de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24463
Abstract: Abstract:Researching with the proposed subject "Social skills styles and behavior problems in children from 3 to 5 years old" has allowed to determine the social skills that are relevant to the preschool age, in the same way to consider the behavior problems evident during this stage, also it has been possible to determine the socioeconomic level and parents instruction, the study was carried out in the educational institution "Otto Arosemena Gómez". The number of parents who participated is 16, to the same ones that a survey was applied that consists; a record card sociodemographic profile, a social skills scale and a school behavior scale, the participation of the teacher was also obtained, who resolved the survey taking the same one to the all group. Through the statistical method we have obtained qualitative data that allow us to affirm, the children present an average level in terms the social skills development and in the same way an average level was obtained respect to behavior problems, this is because the children are still in the process development biopsychosocial.
Description: Resumen: La investigación con la temática propuesta “Estilos de habilidades sociales y problemas de conducta en niños de 3 a 5 años” ha permitido determinar las habilidades sociales que son pertinentes de la edad preescolar, de la misma manera considerar los problemas de conducta evidentes durante esta etapa, también se ha podido determinar el nivel socioeconómico e instrucción de los progenitores, el estudio se realizó en la institución educativa “Otto Arosemena Gómez”. Con la participación de 16 padres de familia, a los cuales se aplicó una encuesta que consta de; una ficha de perfil sociodemográfico, una escala de habilidades sociales y una escala de comportamiento escolar, también se obtuvo la participación de la maestra quien resolvió la encuesta tomando en cuenta al grupo en general. Mediante el método estadístico se ha logrado obtener datos cualitativos y cuantitativos que permiten afirmar, que los niños presentan un nivel promedio en cuanto al desarrollo de habilidades sociales y de la misma manera se obtuvo un nivel promedio con respecto a problemas de conducta, esto debido a que los niños y niñas aún se encuentran en proceso de desarrollo biopsicosocial.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121933.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.