Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24521
Title: The use of rubrics in the assessment of paragraphs
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Merino Jiménez, Liliana Maricela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Merino Jiménez, L. M. Espinoza Celi, V. S. (2019) The use of rubrics in the assessment of paragraphs [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24521
Abstract: Abstract:This research deals with the use of rubrics for evaluating paragraphs. This is a case study, which looks to determine the importance of using rubrics in writing skills for teachers and students. This research was carried out in a Private Language Institute in the city of Zamora. The participants were 39 students in total, whose age ranged between thirteen and fifteen years, who belong to two different groups, and they were divided into a control and an experimental group. To carry out this research, quantitative and qualitative approaches were used. The quantitative approach helped to analyze the data collected through surveys, while the qualitative approach in the description and analysis of the paragraphs. In addition, a survey was developed and applied to both teachers and students to know the perspectives they have regarding the use of rubrics, as well as their importance and effect. The results showed that the use of rubrics is beneficial for students and teachers, since it does not only evaluate student s work but also helps to improve their academic performance.
Description: Resumen:Esta investigación se ocupa del uso de rúbricas para evaluar los párrafos. Este es un estudio de caso, que busca determinar la importancia de usar rúbricas en las habilidades de escritura para maestros y estudiantes. Esta investigación se llevó a cabo en un Instituto de Idiomas Privados en la ciudad de Zamora. Los participantes fueron 39 estudiantes en total, cuya edad oscilaba entre trece y quince años, pertenecientes a dos grupos diferentes, y se dividieron en un grupo control y un grupo experimental. Para llevar a cabo esta investigación, se utilizaron enfoques cuantitativos y cualitativos. El enfoque cuantitativo ayudó a analizar los datos recopilados a través de encuestas, mientras que el enfoque cualitativo en la descripción y análisis de los párrafos. Además, se desarrolló y aplicó una encuesta tanto a maestros como a estudiantes para conocer las perspectivas que tienen con respecto al uso de rúbricas, así como su importancia y efecto. Los resultados mostraron que el uso de rúbricas es beneficioso para estudiantes y maestros, ya que no solo evalúa el trabajo de los estudiantes, sino que también ayuda a mejorar su rendimiento académico.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121983.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.