Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/24570
Title: Diseño de un plan de emergencia en el Edificio Centro de Investigaciones y Transferencia de Tecnología (UGTI) de la Universidad Técnica Particular de Loja.
Authors: Pinto Sarango, Joffre José
metadata.dc.contributor.advisor: Paguay García, Mario Vinicio
Keywords: Riesgos de incendio
Plan de emergencia- UGTI
Ingeniero industrial- Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2019-09-26T13:44:07Z
Issue Date: 2019
Citation: Pinto Sarango, Joffre José. (2019). Diseño de un plan de emergencia en el Edificio Centro de Investigaciones y Transferencia de Tecnología (UGTI) de la Universidad Técnica Particular de Loja. (Trabajo de Titulación de Ingeniero Industrial). UTPL, Loja.
Abstract: Currently, the need to design an Emergency Plan in the Building Technology Research and Transfer Center (UGTI) of the Technical Private University of Loja has been identified in order to improve the safety of personnel in the aforementioned building. The survey tool was applied to a standard staff population for information gathering. The identification and evaluation of internal and external vulnerabilities will be analysed questionnaires of the SME methodology that will analyze occupational hazards, the MESERI method assessed the level of fire. Finally, two guided matrices were designed in the USHT formats of the institution and in the Mosler methodology according to the vulnerabilities affected in the UGTI building, which analyze dangers and recommendations corrective actions to reduce them.
Description: Actualmente se ha identificado la necesidad de diseñar un Plan de Emergencia en el Edificio Centro de Investigaciones y Transferencia de Tecnología (UGTI) de la Universidad Técnica Particular de Loja con el fin de mejorar la seguridad del personal en el edificio mencionado anteriormente. Para el levantamiento de información se aplicó la herramienta de encuestas a una población estándar del personal. La identificación y evaluación de vulnerabilidades internas y externas se utilizó los cuestionarios de la metodología PYMES que permitió analizar los riesgos laborales, el método MESERI evaluó el nivel de incendio. Finalmente se diseñaron dos matrices guiados en los formatos de la USHT de la institución y en la metodología Mosler de acuerdo a las vulnerabilidades existentes en el edificio UGTI, las cuales analizan peligros y recomiendan acciones correctivas para la reducción de los mismos.
metadata.dc.identifier.other: 1302176
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24570
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pinto Sarango, Joffre José.pdf8.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.