Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/24620
Title: Energía solar fotovoltaica conectada a red y su impacto de implementación en las familias, la industria y la economía ecuatoriana.
Authors: Correa Guaman, Angel Bayron
metadata.dc.contributor.advisor: Febres Eguiguren, Juan Diego
Keywords: Energía solar-Células fotovoltaicas
Distribución de electricidad
Ingeniero industrial-Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2019-09-27T21:01:58Z
Issue Date: 2019
Citation: Correa Guaman, Angel Bayron. (2019). Energía solar fotovoltaica conectada a red y su impacto de implementación en las familias, la industria y la economía ecuatoriana. (Trabajo de Titulación de Ingeniero Industrial). UTPL, Loja.
Abstract: This thesis presents an overview of a photovoltaic solar energy system connected to the grid and analyzes a case study of a solar photovoltaic system implemented at a Public Institute in Quito. A calculation was made with the hours of solar production per monthly averages, which are the result of the data collected from the case study. With this information we determined the impact that this type of technology would cause in case of its massification at the level of the economy of Ecuador and economic feasibility of a solar photovoltaic system connected to the grid in a residential and industrial area. In addition, results of efficiency of the different conventional electric production systems that Ecuador has are presented and a comparison is made with the case study presented in this thesis, all this using real production and demand data supplied by the ARCONEL. This information is valuable for the feasibility analysis of a future implementation of photovoltaic solar energy connected to the grid throughout the country.
Description: En esta investigación se presenta una visión general de lo que es la energía solar fotovoltaica conectada a red y se analiza un caso de estudio de un sistema solar fotovoltaico implementado en el Instituto de Investigación, Educación y Promoción Popular en Quito. Se realiza un cálculo de las horas de producción solar por medias mensuales, que son resultado de los datos recolectados del caso de estudio, con esto se determinó la viabilidad económica de un proyecto solar fotovoltaico conectado a red en el área residencial, industrial y el impacto que este tipo de tecnologías causarían en caso de su masificación a nivel de la economía del Ecuador. Además, se presenta resultados de eficiencia de los diferentes sistemas convencionales de producción eléctrica que posee Ecuador y se hace una comparación con el caso de estudio expuesto en la presente tesis, todo esto utilizando datos reales de producción y demanda suministrados por la ARCONEL, esta información es valiosa para el análisis de factibilidad de una futura implementación de la energía solar fotovoltaica conecta a red a nivel de todo el país.
metadata.dc.identifier.other: 1302732
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24620
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Correa Guaman Angel Bayron.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.