Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24635
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Morocho Cuenca, Elsa Liria | es_ES |
dc.contributor.author | Loaiza Granda, Glenda María | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-10-02T14:59:16Z | - |
dc.date.available | 2019-10-02T14:59:16Z | - |
dc.date.issued | 2019 | es_ES |
dc.identifier.citation | Loaiza Granda, G. M. Morocho Cuenca, E. L. (2019) Systematization of Pedagogical Experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24635 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1302777 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122152.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: Este informe, titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas, presenta mis primeras experiencias de práctica docente como parte de mi formación profesional. El propósito de este proyecto es aplicar todo el conocimiento aprendido en la universidad y durante las pasantías sobre el uso de métodos, estrategias, actividades y herramientas TIC para mejorar las habilidades lingüísticas de los estudiantes y mi competencia docente. Estas prácticas se llevaron a cabo en primaria y secundaria en dos instituciones privadas y bilingües ubicadas en Cumbayá y Tumbaco. El desarrollo de este informe requirió la recopilación de información a través de la observación de treinta clases de maestros experimentados durante el Practicum 1, el análisis de los planes de clase y cuarenta clases realizadas como maestra asistente y principal durante las pasantías I y II. Es importante destacar que los datos recopilados se analizaron para seleccionar la información más útil para la enseñanza de idiomas. La conclusión más importante es que los recursos de TIC de alta calidad utilizados en escuelas privadas son una de las mejores herramientas usadas en el proceso de enseñanza del idioma inglés. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract:This report, entitled Systematization of Pedagogical Experiences, presents my first teaching practice experiences as part of my professional training. The purpose of this project is applying all knowledge learned at the university and during internships about the use of methods, strategies, activities, and ICT tools to improve the students language skills, and my teaching competence. These practices were carried out in elementary school and high school in two private and bilingual institutions located in Cumbayá and Tumbaco. The implementation of this report required the gathering of information through the observation of thirty classes of experienced teachers during Practicum 1, the analysis of lesson plans, and forty English classes performed in the role of assistant teacher and main teacher during the internships I and II. It is important to highlight that all data collected about these experiences was analyzed to select the most useful information to be taken into account for language teaching. The most important conclusion is that ICT resources of high quality used in private schools are one of the best tools used in the EFL students learning process. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of Pedagogical Experiences | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.