Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24662
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian Public High Schools
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Velasco Morillo, Mónica Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Velasco Morillo, M. K. Solano Jaramillo, L. M. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian Public High Schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24662
Abstract: Abstract:The theme of the present research is the Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian Public High Schools. Its purpose was to investigate and analyze the EFL teachers skills, attitudes, and ICT use. To achieve this objective, it was necessary to use a quantitative and qualitative approach. Survey and interview were the instruments employed for gathering data; these research instruments were applied to ten teachers; three male and seven female, from public high schools in Quito, in the province of Pichincha, Ecuador. The results showed that teachers´ ICT skills are not related to the frequency of ICT use in the classrooms. Even though teachers have positive skills using ICT´s in the teaching-learning process, the lack of technological resources in public high schools does not allow the frequent use of ICT´s in the classrooms in order to improve the student´s language skills.
Description: Resumen: El tema de la presente investigacion es Análisis de las habilidades, actitudes y el uso de las TIC con respecto a los profesores de EFL en los colegios públicos ecuatorianos , cuyo objetivo es investigar y analizar las habilidades, actitudes y el uso de las TIC. Para lograr este objetivo, fue necesario utilizar enfoques cuantitativos y cualitativos. La encuesta y entrevista fueron las técnicas para obtener la información que se aplicaron a diez maestros de Inglés; tres hombres y siete mujeres, de colegios públicos en Quito, en la Provincia de Pichincha, Ecuador. Los resultados mostraron que las habilidades de los docentes en el uso de las TIC no están relacionadas con la frecuencia del uso de las TIC en las aulas. Si bien los maestros tienen habilidades positivas al usar las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje, la falta de recursos tecnológicos en los colegios públicos no permite el uso frecuente de las TIC en las aulas para mejorar las habilidades lingüísticas de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122194.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.