Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24663
Title: Competencias mediáticas en niños y niñas de preparatoria y primer grado de Educación General Básica en Ecuador.
Authors: Veloz Chafla, Patricia Filadelfia
Ramón Carrión, Edgar Jamil
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Veloz Chafla, P. F. Ramón Carrión, E. J. (2019) Competencias mediáticas en niños y niñas de preparatoria y primer grado de Educación General Básica en Ecuador. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24663
Abstract: Abstract:The application of methodology that integrates Media Skills and its dimensions, is necessary to develop skills in the child to interact with the methodically and creatively media, the use of digital devices and platforms, traditional media: radio, press and cinema. The proposal Methodological strategies that incorporate media competencies in the teachinglearning process of children of the Luis Vargas Torres Educational Unit, during the school period: 2019-2020, proposes strategies that integrate media competencies and improve the process of student learning. The objective is to provide the teacher with an integrative tool that renews their teaching scheme; ensuring meaningful and lasting learning. The methodology includes the integration of media skills in the classroom, information gathering techniques (survey); bibliographic and electronic research. The proposal contains: Title, informative data, duration, methodological strategies, skills plan, rubrics and bibliography. The purpose of the research is the diagnosis of the level of media competencies in children aged 4 to 5 years in the selected institution.
Description: Resumen:La aplicación de metodología que integre Competencias Mediáticas y sus dimensiones ,es necesaria para desarrollar habilidades en el niño para interactuar con los medios metódica y creativamente , el uso de dispositivos y plataformas digitales , medios de comunicación tradicionales: radio, prensa y el cine. La propuesta Estrategias metodológicas que incorporan las competencias mediáticas en el proceso de enseñanza- aprendizaje de los niños y niñas de la Unidad Educativa Luis Vargas Torres, durante el periodo lectivo: 2019-2020, plantea estrategias que integren la Competencias mediáticas y mejorar el proceso de aprendizaje de los educandos. El objetivo es brindar al docente una herramienta integradora que renueve su esquema de enseñanza; asegurando aprendizajes significativos y duraderos. La metodología comprende la integración de competencias mediáticas en el aula, técnicas de recolección de información (encuesta); investigación bibliográfica y electrónica. La propuesta contiene: Título, datos informativos, tiempo de duración, estrategias metodológicas, plan de destrezas, rúbricas y bibliografía. La finalidad de la investigación es el diagnóstico del nivel de competencias mediáticas en niños y niñas de en edades de 4 5 años en la institución seleccionada.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122195.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.