Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/24682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinoza Celi, Verónica Soledad-
dc.contributor.authorAcaro Jiménez, Lorena Mishel-
dc.date.accessioned2019-10-03T13:39:39Z-
dc.date.available2019-10-03T13:39:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationAcaro Jiménez, Lorena Mishel. (2019). The effects of watching videos with and without English subtitles as a supplementary material to foster the writing productive skill of EFL in a high school: A comparative study. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés ). UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1303033-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24682-
dc.descriptionEl propósito de esta investigación fue hacer una comparación y conocer los efectos de ver videos con y sin subtítulos en inglés como material suplementario para mejorar la capacidad de escritura productiva de los estudiantes de inglés en idiomas extranjeros. La muestra consistió en un total de 56 estudiantes, que se dividieron en un grupo de control de 28 estudiantes y un grupo experimental de 28 estudiantes, ambos grupos de estudiantes pertenecían a la escuela secundaria superior en una institución privada en la ciudad de Loja. Los instrumentos utilizados para lograr el objetivo de este estudio de investigación fueron una rúbrica, una prueba previa y una prueba posterior. Los métodos aplicados para realizar este estudio fueron cuantitativos y cualitativos. Después de analizar los resultados, la conclusión principal es que; los videos con subtítulos como material suplementario causaron un efecto positivo en los estudiantes que pertenecían al grupo experimental, ya que los estudiantes de EFL aumentaron su vocabulario, lo que es importante para que la escritura sea más precisa y atractiva.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this research was to make a comparison and know the effects of watching videos with and without English subtitles as supplementary material to enhance the productive writing ability of English Foreign Language students. The sample consisted of a total of 56 students, who were divided into a control group of 28 students and an experimental group of 28 students, both groups of students belonged to the second of senior high school in a private institution in the city of Loja. The instruments used to achieve the objective of this research study were a rubric, a pre-test, and a post-test. The methods applied to conduct this study were quantitative and qualitative. After analyzing the results, the main conclusion is that; videos with subtitles as supplementary material caused a positive effect on the students who belonged to the experimental group since EFL learners increased their vocabulary, which is important for the writing to be more precise and attractive.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Investigaciónes_ES
dc.subjectEducación primaria – Escritura - Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe effects of watching videos with and without English subtitles as a supplementary material to foster the writing productive skill of EFL in a high school: A comparative studyes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Acaro Jiménez, Lorena Mishel.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.