Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24808
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and ICT use in Ecuadorian High Schools in the school year 2018 - 2019
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Vicuña Tello, Gabriela del Rocío
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Vicuña Tello, G. D. R. Vivanco Ríos, L. A. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and ICT use in Ecuadorian High Schools in the school year 2018 - 2019 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24808
Abstract: Abstract:With the new advent of Information and Communication Technologies (ICT), the educational context has transformed the traditional pedagogy. Hence, this study focuses on EFL teachers ICT implementation, skills, and attitudes in order to know the reality of this phenomenon in Ecuadorian settings. A total of 10 EFL teachers from 2 public Ecuadorian high schools participated in this quantitative and qualitative research. In order to collect data, a survey and interview were applied to the sample chosen. The survey was divided into four aspects regarding teachers demographic information and aspects regarding the use of ICT in their classrooms. Thus, the interviews were conducted to 6 EFL secondary teachers and it consisted of 10 questions about their thoughts towards the use of ICT in their teaching practices. The data collected were analyzed using Microsoft Excel. The analysis of the data gathered showed that secondary teachers, even knowing the significance of using ICT in their classrooms, due to the lack of ICT competences and training support from authorities, they only applied traditional resources.
Description: Resumen: Con el nuevo adviento de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), el contexto educativo ha transformado la pedagogía tradicional. Por lo tanto, este estudio se enfoca en la implementación, las habilidades y las actitudes de los docentes de inglés como Lengua Extranjera en entornos educativos ecuatorianos. Un total de 10 maestros de secundaria de 2 colegios públicos ecuatorianos participaron en esta investigación cuantitativa y cualitativa. Para recopilar datos, se aplicó una encuesta y una entrevista a la población elegida. La encuesta fue dividida en cuatro aspectos sobre su información demográfica y el uso de las TIC en sus aulas. Así, las entrevistas fueron realizadas a seis profesores de EFL; y fueron distribuidas en 10 preguntas sobre actitudes hacia el uso de las TIC en sus prácticas de enseñanza. Los datos recogidos se analizaron utilizando Microsoft Excel. El análisis de los datos indica que incluso cuando los profesores están conscientes de la importancia del uso de las TIC en el contexto educativo, la falta de habilidades de las TIC y al apoyo de capacitación de las autoridades ha hecho que ellos utilicen solamente recursos tecnológicos tradicionales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122368.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.