Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24830
Title: Propuesta para la gestión de responsabilidad social empresarial en Importadora Ortega, de la provincia de Loja año 2018
Authors: Aguilar Campoverde, Beder Gonzalo
Gavilanes Cabrera, Patricia María
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Gavilanes Cabrera, P. M. Aguilar Campoverde, B. G. (2019) Propuesta para la gestión de responsabilidad social empresarial en Importadora Ortega, de la provincia de Loja año 2018 [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24830
Abstract: Abstract:This research work consists in the development of a proposal for the management of corporate social responsibility in Importadora Ortega of the city of Loja; which was based on an analysis of the management developed by the company, through the application of the Izaite model, which consists of three fundamental aspects such as; theoretical issues that support the importance of CSR; development of processes and phases that form the strategic guidelines, among which the identification and prioritization of stakeholders, information gathering through surveys aimed at the different interest groups; and finally the application of the proposed methodology. The results show that the company lacks a CSR model, therefore it is affirmed that it has not been developing significant social responsibility practices. In response to the findings, strategic objectives are raised that improve the management of the company in the area of CSR, in order to contribute to society to achieve a better quality of life and generate its own benefit to the organization.
Description: Resumen:El presente trabajo de investigación consiste en el desarrollo de una propuesta para la gestión de responsabilidad social empresarial en Importadora Ortega de la ciudad de Loja; el cual se basó en un análisis de la gestión desarrollada por la empresa, a través de la aplicación del modelo Izaite, mismo que consta de tres aspectos fundamentales como; cuestiones teóricas que fundamentan la importancia de la RSE; desarrollo de procesos y fases que forman los lineamientos estratégicos, entre las cuales se destaca la identificación y priorización de stakeholders, levantamiento de información a través de encuestas dirigidas a los diferentes grupos de interés; y finalmente la aplicación de la metodología propuesta. Los resultados muestran que la empresa carece de un modelo de RSE, por ende se afirma que no ha venido desarrollando prácticas significativas de responsabilidad social. Como respuesta a los hallazgos se plantean objetivos estratégicos que consigan mejorar la gestión de la empresa en materia de RSE, a fin de contribuir a la sociedad a lograr una mejor calidad de vida y generar beneficio propio a la organización.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122405.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools