Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25712
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Torres Ajila, Alejandra del Cisne
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Torres Ajila, A. D. C. Jaramillo Pontón, M. F. (2020) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25712
Abstract: Abstract:The theme Analysis of EFL teachers´ skills, attitudes, and ICT use in Ecuadorian public high schools has as purpose to investigate and analyze the EFL teachers skills, attitudes, and ICT use in their classes. This study was carried out in three public high schools placed in Cariamanga, Loja, Ecuador. The participants were ten English teachers whose ages ranged from 27 to 50 years old. The quantitative and qualitative methods were used in the process of this investigation. The quantitative method was used to collect and analyze the data gathered through a survey applied to ten EFL teachers, and an interview applied to six of them. While the qualitative method was used during the whole investigation process. Finally, the results revealed that most teachers have positive attitudes to use ICT in their EFL teaching process; however, the results also determined that teachers lack skills and knowledge to use modern technologies frequently inside their English classrooms due to lack of technological infrastructure, and training courses about ICT use, which hinder having a successful teaching-learning process through ICT use in public high schools.
Description: Resumen:El tema Análisis de las habilidades, actitudes y el uso de las TIC s con respecto a los profesores de EFL en los colegios públicos ecuatorianos , tiene como propósito investigar y analizar las habilidades, actitudes que tienen los profesores de EFL con respecto al uso de las TIC s en sus clases. Este estudio se realizó en tres colegios públicos ubicados en Cariamanga, Loja, Ecuador. Los participantes fueron diez profesores de inglés cuyas edades oscilaban entre los 27 y 50 años de edad. Los métodos cuantitativos y cualitativos fueron usados para el proceso de investigación. El método cuantitativo fue usado para la recopilación y análisis de los datos los cuales fueron obtenidos de las encuestas aplicadas a diez profesores de inglés como lengua extranjera y una entrevista aplicada a seis de ellos. Mientras que el método cualitativo fue usado durante todo el proceso de investigación. Finalmente, los resultados revelaron que la mayoría de los maestros tienen actitudes positivas para usar las TIC´s en su proceso de enseñanza de inglés como lengua extranjera; sin embargo, los resultados también determinaron que los maestros carecen de habilidades y conocimientos para usar tecnologías modernas frecuentemente dentro de sus clases de inglés debido a la falta de infraestructura tecnológica y cursos de capacitación sobre el uso de las TIC´s, lo que dificulta tener un proceso exitoso de enseñanza-aprendizaje a través del uso de las TIC´s, en colegios públicos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122915.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.