Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYaguache Quichimbo, Jenny Jovita.es_ES
dc.contributor.authorAponte Montalván, Anghy Aracelyes_ES
dc.date.accessioned2020-02-12T14:52:06Z-
dc.date.available2020-02-12T14:52:06Z-
dc.date.issued2020es_ES
dc.identifier.citationAponte Montalván, A. A. Yaguache Quichimbo, J. J. (2020) Estrategias de gestión de la industria del cine en Ecuador. Casos de estudio: Carnaval Cine, Global Blue Films, Other Eye Films, Xanadu Films, Filmarte y Corporación la República Invisible [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25781es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1343988es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123137.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente trabajo de titulación Estrategias de gestión de la industria del cine en Ecuador. Casos de estudio: Carnaval Cine, Global Blue Films, Other Eye Films, Xanadu, Filmarte y Corporación la República Invisible identifica las condiciones internas y externas de las productoras de cine, los modelos de negocios adoptados por las mismas y conocer las fuentes de financiación de las producciones ecuatorianas. La investigación tuvo como objetivo identificar las principales productoras de cine en Ecuador, así como su estructura y gestión empresarial. La obtención de información se hizo a través de entrevistas semiestructuradas y evidencia documental tomada de sitios como el SRI, Superintendencia de Compañías y el portal PYMES Ecuador. Al finalizar esta investigación se determinó que las productoras ecuatorianas no tienen una estructura organizacional bien establecida y que la mayor parte de recursos para los largometrajes es a base de subvenciones públicas, programas como Ibermedia y canjes con empresas privadas.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present work entitled Management strategies of the film industry in Ecuador. Case studies: Carnival Cinema, Global Blue Films, Other Eye Films, Xanadu, Filmarte and Corporación la Invisible Republic identifies the internal and external conditions of film producers, the business models adopted by them and knowing the sources of funding of Ecuadorian productions. The research aimed to identify the main film producers in Ecuador, as well as their structure and business management. Information was obtained through semi-structured interviews and documentary evidence taken from sites such as the SRI, Superintendence of Companies and the Ecuador SME portal. At the end of this investigation, it was determined that Ecuadorian producers do not have a well-established organizational structure and that most of the resources for feature films are based on public subsidies, programs such as Ibermedia and exchanges with private companies.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEstrategias de gestión de la industria del cine en Ecuador. Casos de estudio: Carnaval Cine, Global Blue Films, Other Eye Films, Xanadu Films, Filmarte y Corporación la República Invisiblees_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.