Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25874
Title: Scope the effect of using the KWL method to understand and remember difficult material at reading in EFL students
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Ludeña Albán, Karla Stefania
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 20200317
Citation: Ludeña Albán, K. S. Arias Córdova, M. O. (20200317) Scope the effect of using the KWL method to understand and remember difficult material at reading in EFL students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25874
Abstract: Abstract: This investigation aimed to measure the effect of using the Know, Want to Know, and Learned (KWL) method to understand and remember difficult reading material. The objective of this research is to determine the perceptions of high school students using the KWL reading method in their classes to improve their reading skills and to increase their motivation for reading. The study was carried out in a private school in the city of Loja with a number of forty-eight students who belong to eight and second senior high school students and the two teachers of each course. For the analysis of the information obtained through interviews for teachers and surveys for students, mixed methods were used that included quantitative and qualitative information. In addition, an action research was conducted giving four classes to students using KWL reading method in their classes. Based on the results, it was concluded that most of the students had a positive perception towards the use of the KWL reading strategy, since it positively impacts their reading skills and increases their reading motivation.
Description: Resumen: Esta investigación se basa en medir el efecto del uso del método KWL para comprender y recordar material de lectura difícil. El objetivo de esta investigación es determinar las percepciones de los estudiantes de colegio usando el método de lectura KWL en sus clases para mejorar sus habilidades de lectura y para aumentar su motivación por la lectura. La investigación fue llevada a cabo en un colegio particular de la ciudad de Loja con una cantidad de 48 alumnos de octavo de educación básica y segundo de bachillerato y los profesores de cada curso. Para el análisis de la información obtenida a través de entrevistas para los docentes y encuestas para los estudiantes se utilizó métodos mixtos que incluyeron los métodos cuantitativo y cualitativo. Además, se llevó a cabo una investigación de acción impartiendo cuatro clases a los estudiantes usando y método de lectura KWL en sus clases. Con base en los resultados, se concluyó que la mayoría de los estudiantes tenían una percepción positiva hacia el uso de la estrategia de lectura KWL, ya que impacta positivamente en sus habilidades de lectura e incrementa su motivación al leer.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123360.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.