Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParsons, David Colemanes_ES
dc.contributor.authorBorja Vicente, Paola Vanessa.es_ES
dc.date.accessioned2020-05-06T17:30:26Z-
dc.date.available2020-05-06T17:30:26Z-
dc.date.issued2020es_ES
dc.identifier.citationBorja Vicente, P. V. Parsons, D. C. (2020) Comparative analysis of english oral production and motivation when applying communicative approach vs grammar translation method in public school students of Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25896es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1344496es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123441.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: En consecuencia, se llevó a cabo el tema Análisis comparativo de la producción oral en inglés y la motivación al aplicar el enfoque comunicativo (CA) versus el método de traducción gramatical (GTM) en estudiantes de escuelas públicas de Loja. El objetivo principal era medir la producción oral al aplicar GTM y CA en una escuela pública de la ciudad de Loja. Esta investigación tomó una muestra de 50 estudiantes que pertenecen al quinto grado y un maestro de educación general básica (BGE). Este estudio se realizó por el método cuantitativo y cualitativo. Además, la entrevista de estudiantes, la entrevista de un maestro y las pruebas previas y posteriores se aplicaron para recopilar información cualitativa. Hallazgos importantes mostraron que los estudiantes se sentían cómodos aprendiendo inglés con el enfoque comunicativo a través de actividades específicas y estaban motivados cuando los materiales visuales apoyaban las actividades de habla. Como conclusiones principales, el estudio revela que las actividades de expresión oral aumentaron la participación de los estudiantes y CA es más eficaz que GTM ya que brinda oportunidades interactivas en el aula.es_ES
dc.description.abstractAbstract: Generally, speaking skills are one of the most challenging language skills that learners must face but it has traditionally been forced in classes or sometimes ignored. Consequently, the topic Comparative Analysis of English oral production and motivation when applying Communicative Approach (CA) vs. Grammar Translation Method (GTM) in Public School Students of Loja. The main purpose was to measure oral production when applying GTM and CA in public school of Loja city. This research took a sample of 50 students who belong to the fifth grade and a teacher of basic general education (BGE). This study was carried out by the quantitative and qualitative method. Besides, a student s interview, a teacher's interview and pre and post tests were applied to gather qualitative information. Important findings showed that students felt comfortable learning English with the Communicative Approach through specific activities, and were motivated when visual materials supported the speaking activities. As main conclusions the study reveals that speaking activities increased students participation and CA is more effective than GTM since it provides interactive opportunities in the classroom.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleComparative analysis of english oral production and motivation when applying communicative approach vs grammar translation method in public school students of Lojaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.