Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25904
Title: Factors affecting public high school student´s english communication skills
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Illescas Zhicay, Mirian Elizabeth.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Illescas Zhicay, M. E. Jaramillo Pontón, M. F. (2020) Factors affecting public high school student´s english communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25904
Abstract: Abstract:The theme of the present research project is Factors Affecting Public High School Student´s English Communication Skills ; the main objective is to identify the factors that affect public high school students' proficiency in English oral communication. The participants were 30 students of the first grade of senior high school level and their English teacher. A mixed method was used with quantitative and qualitative approaches. The techniques used to collect the data were class observations, a survey and an interview. The data gathered from the observations and the surveys were compiled in two tables corresponding the two variables of this study: pedagogical and students` factors that influence on students` proficiency in oral communication skills. The data obtained from the teacher`s interview helped to support the findings of the observations and the surveys. In conclusion, the result show that there is a low level of proficiency of oral communication skills influenced by pedagogical factors such as methods, resources and motivation and the student s factors such as the anxiety to speak, lack of vocabulary, grammar and pronunciation skills.
Description: Resumen:El tema del presente proyecto de investigación es Factors Affecting Public High School Student´s English Communication Skills , el objetivo principal es identificar los factores que afectan el dominio de los estudiantes de secundaria en la comunicación oral de inglés. Los participantes fueron 30 estudiantes del primer grado de nivel de bachillerato y su profesor de inglés. Se usó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos. Las técnicas usadas para recopilar los datos fueron observaciones de clase, una encuesta y una entrevista. Los datos recopilados de las observaciones y las encuestas se compilaron en dos tablas correspondientes a las dos variables de este estudio: los factores pedagógicos que influyen a los alumnos y los factores de los estudiantes que influyen en su competencia oral. Los datos obtenidos de la entrevista al profesor ayudaron a respaldar los resultados de las observaciones y las encuestas. En conclusión, los resultados indican que hay un bajo nivel de competencias orales influenciadas por factores pedagógicos como métodos, recursos y motivación y los factores del estudiante como la ansiedad para hablar, la falta de vocabulario, gramática y habilidades para pronunciar.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123454.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.