Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26229
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Toro Gallardo, Lisset Vanessa | es_ES |
dc.contributor.author | Landi Largo, Carla Ximena. | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T04:18:49Z | - |
dc.date.available | 2020-07-22T04:18:49Z | - |
dc.date.issued | 2020 | es_ES |
dc.identifier.citation | Landi Largo, C. X. Toro Gallardo, L. V. (2020) The effect of augmented reality to improve learners grammar skills in private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26229 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1344802 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123718.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: Esta investigación tiene como objetivo identificar el impacto de la Realidad Aumentada en la enseñanza de la gramática en términos de motivación, logros y actitud. Los participantes de este estudio son 15 estudiantes de un colegio privado de Loja-Ecuador, seis hombres y nueve mujeres cuyas edades van de los 14 a los 16 años. Los estudiantes son del nivel avanzado del 10º grado y del 1º de bachillerato. Se utilizaron enfoques cualitativos y cuantitativos para analizar los datos recopilados mediante instrumentos como la encuesta a los estudiantes, la entrevista a los profesores de inglés, las observaciones en el aula y el pre y el post test de los estudiantes. Los resultados muestran que la aplicación de la Realidad Aumentada mejora las habilidades gramaticales de los estudiantes. Además, los resultados demuestran que el uso de la Realidad Aumentada aumenta la motivación de los estudiantes para aprender gramática. De la misma manera, la interacción entre el profesor y los estudiantes es mejor, ya que tienen más confianza para usar el lenguaje con su profesor. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The present research study aims to identify the effect of Augmented Reality in teaching grammar in terms of motivation, achievement, and attitude. The participants of this study are 15 students from a private high school in Loja-Ecuador, six men and nine women whose ages range from 14 to 16 years old. The students are from the advanced level of the 10th grade and 1st year of high school. Both qualitative and quantitative approaches were used to analyze the collected data through instruments such as students' survey, English teacher's interview, classroom observations, and students' pre and post-test. The results show that applying Augmented Reality improves students' grammar skills. Also, the results demonstrate that using Augmented Reality increases the students' motivation to learn grammar. Likewise, the interaction between teacher and students is better since they are more confident to use the language with their teacher. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The effect of augmented reality to improve learners grammar skills in private high schools | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.