Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26281
Title: Factors affecting public high school student´s english communication skills..
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Timuño Tamayo, Estefania Alejandra.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Timuño Tamayo, E. A. Arias Córdova, M. O. (2020) Factors affecting public high school student´s english communication skills.. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26281
Abstract: Abstract:The present investigation refers to the factors that affect oral skill in public school students, the main objective is to find the main causes that students face in class during oral production. This research was carried out in a high school in Quito-Ecuador, whose participants were 41 students of the first year of senior high school and one teacher. The methods used in this research were qualitative and quantitative. The first one, the qualitative method was used to understand and describe information about the pedagogical factors that influence oral communication. The quantitative method was used for the tabulation of the results achieved through the observation sheets and students survey. The results revealed that speech activities and strategies applied during teaching, play an important role in class and students like to learn and speak English, the only one thing they need is motivation to develop their speaking skills. Additionally, vocabulary lack, problems of using incorrect grammar rules, and pronunciation problems are factors that constraint students to improve their performance in communication skills.
Description: Resumen:La presente investigación se refiere a los factores que afectan la habilidad oral en estudiantes de escuelas públicas, el objetivo principal es encontrar las causas principales que los estudiantes enfrentan en clase durante la producción oral. Esta investigación se llevó a cabo en una escuela secundaria en Quito-Ecuador, cuyos participantes fueron 41 estudiantes del primer año de secundaria y un maestro. Los métodos utilizados en esta investigación fueron cualitativo y cuantitativo. El primero, el método cualitativo, se utilizó para comprender y describir información sobre los factores pedagógicos que influyen en la comunicación oral. El método cuantitativo se utilizó para la tabulación de los resultados obtenidos a través de las hojas de observación y la encuesta de los estudiantes. Los resultados revelaron que las actividades y estrategias del habla aplicadas durante la enseñanza, juegan un papel importante en la clase y a los estudiantes les gusta aprender y hablar inglés, lo único que necesitan es motivación para desarrollar sus habilidades para hablar. Además, la falta de vocabulario, los problemas de usar reglas gramaticales incorrectas y los problemas de pronunciación son factores que obligan a los estudiantes a mejorar su desempeño en las habilidades de comunicación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123743.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.