Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26371
Title: | La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales estudio realizado en la institución educativa del cantón Zaruma, provincia de El Oro |
Authors: | Ruíz Cobos, Nancy Jeaneth Ordoñez Torres, María Verónica |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Ordoñez Torres, M. V. Ruíz Cobos, N. J. (2020) La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales estudio realizado en la institución educativa del cantón Zaruma, provincia de El Oro [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26371 |
Abstract: | Abstract:This work seeks to analyze continuous training of the experimental science high school teacher, this study was carried out with a sample of ten teachers from two educational institutions of the Zaruma canton, El Oro province, whose objective was to analyze the main continuing education needs of the teachers currently working in the Unified General Baccalaureate. Therefore, in order to obtain truthful information, in the first place a questionnaire was needed as a research instrument, this questionnaire was delivered to each of the teachers; In addition, the analytical, hermeneutical, inductive, deductive method was used, which allowed comparing the information of each of the surveyed teachers; This information was corroborated and supported by techniques that made it easier to verify and compare the information for subsequent analysis, among the techniques used are: the bibliographic, which allowed the identification of the documentary sources and the field that gave the opportunity to relate the researcher with the object of study. In this project, it was observed that despite the limitations of teachers, they constantly seek training to improve educational quality and praxis. |
Description: | Resumen:El presente trabajo busca analizar la formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales, este estudio fue realizado con una muestra de diez docentes de dos instituciones educativas del cantón Zaruma, provincia de El Oro, cuyo objetivo fue analizar las principales necesidades de educación continua de los docentes que actualmente laboran en Bachillerato General Unificado. Para obtener información veraz, en primer lugar se necesitó de un cuestionario como instrumento de investigación, este cuestionario fue entregado a cada uno de los docentes; además se utilizó el método analítico, hermenéutico, inductivo, deductivo, que permitió comparar la información de cada uno de los docentes encuestados; esta información fue corroborada y apoyada por técnicas que facilitó verificar y comparar la información para su posterior análisis, entre las técnicas utilizadas se encuentran: las bibliográficas las que permitieron identificar las fuentes documentales y la de campo que dio la oportunidad de relacionar al investigador con el objeto de estudio. En este proyecto se observó que a pesar de las limitaciones de los docentes, estos buscan capacitarse constantemente para mejorar la calidad educativa y praxis. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123891.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.