Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26373
Title: Factors affecting EFL students´ oral communication skills
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Reinery, Judith Naomi Felicitas.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Reinery, J. N. F. Inga Ordóñez, G. C. (2020) Factors affecting EFL students´ oral communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26373
Abstract: Abstract:The present research report with the title Factors affecting EFL students´ oral communication skills identified the pedagogical and individual factors that influence the oral communication proficiency of EFL students. The sample consisted of five qualified EFL teachers and 30 high school students from the province of Manabí in Ecuador. For the study, there was used a mixed research approach that included quantitative and qualitative methods. These consisted of the application of four research instruments: a teachers´ survey, a students´ survey, a teachers´ interview, and five class observations. The data of the surveys were presented in two four-pointed Likert-scale tables and supported as well as contrasted with the findings of the interviews and class observations. The results of this study demonstrated that the factors of class planning and monitoring, as well as the students´ motivation, have a positive impact on the development of the students´ speaking skill, whereas the applied teaching methods, teaching activities and the students´ anxiety, among others, interfere with the successful acquisition of this skill.
Description: Resumen:El presente informe de investigación con el título "Factores que afectan las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera" identificó los factores pedagógicos e individuales que influyen en el dominio de la comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. La muestra consistió en cinco docentes calificados y 30 estudiantes de secundaria de la provincia de Manabí en Ecuador. Para el estudio, se utilizó un enfoque de investigación mixto que incluía métodos cuantitativos y cualitativos. Estos consistieron en la aplicación de cuatro instrumentos de investigación: una encuesta de docente, una encuesta de estudiantes, una entrevista de docente y cinco observaciones de clase. Los datos de las encuestas se presentaron en dos tablas de escala Likert de cuatro puntos y fueron respaldados y contrastados con los resultados de las entrevistas y las observaciones de clase. Los hallazgos de este estudio demostraron que los factores de planificación y monitoreo de la clase, así como la motivación de los estudiantes tienen un impacto positivo en el desarrollo de la habilidad de hablar de los estudiantes, mientras que los métodos de enseñanza aplicados, las actividades de enseñanza y la ansiedad de los estudiantes, entre otros, interfieren con la adquisición exitosa de esta habilidad.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123893.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.