Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26450
Title: | Desarrollo integral en niños de cuatro a seis años |
Authors: | Massa Sánchez, Esther. Carrión Ordóñez, Frecia Talía. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Carrión Ordóñez, F. T. Massa Sánchez, E. (2020) Desarrollo integral en niños de cuatro a seis años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26450 |
Abstract: | Abstract: As has been shown through different studies, the first years of life or early childhood (0 to 6 years) become one of the most important stages for the formation of man as a human being since it is during this period where it is acquired the capacities, abilities and skills that will shape and direct the rest of life. For this reason, talking about integral development has become a common theme in recent years, since working from this perspective is beneficial not only for children, but for the whole of society in general. Comprehensive development is established through five areas, motor, cognitive, language, social and affective; as well as the evolution and level of development achieved for each of these areas, and although each one of them is studied or described separately, it is clear that they are part of an intrinsic, complex system and that they depend on the another to be able to develop fully. |
Description: | Resumen: Según se ha demostrado a través de diferentes estudios, los primeros años de vida o primera infancia (0 a 6 años) se convierten en una de las etapas más importantes para la formación del hombre como ser humano ya que es durante este periodo donde se adquiere las capacidades, habilidades y destrezas que forjaran y direccionaran el resto de la vida. Por ello hablar de desarrollo integral se ha vuelto un tema común en los últimos años, puesto que trabajar desde esta perspectiva, resulta beneficioso no solo para la niñez, sino para toda la sociedad en general. Al desarrollo integral se lo establece a través de cinco áreas, motora, cognitiva, de lenguaje, social y afectiva; así como la evolución y el nivel de desarrollo alcanzado para cada una de estas áreas, y aunque a cada una de ellas se las estudie o describa por separado, claro está que son parte de un sistema intrínseco, complejo y que dependen la una de la otra para poder desarrollarse íntegramente. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123980.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.