Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26474
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Pila Guamán, Diego Armando |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Pila Guamán, D. A. Solano Jaramillo, L. M. (2020) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26474 |
Abstract: | Abstract: The work entitled Systematization of pedagogical experiences in teaching English as a foreign language is focused on the discussion, analysis and reflection of pre-professional practices. This work contains the class observations, the description of the job as an assistant teacher, and the classes taught as the main teacher, which have been analyzed and reflected on the planning, the language used, the management of learning and the methodologies applied during the process. teaching. In addition, this work analyzes the use of language, the planning bases, the implemented materials and the appropriate number of students. The objective of this analysis was to consolidate the pedagogical knowledge learned during the pre-professional practices. To achieve this objective, the analysis was developed in two private institutions and one fiscal-mission with students from the first grade to the third grade of high school. Finally, the present work concluded that the success in teaching depends on how the pre-professional practices help to know the own deficiencies and how these should lead the teaching process. |
Description: | Resumen: El trabajo titulado Sistematización de las experiencias pedagógicas en la enseñanza del idioma inglés como lengua extranjera está enfocada en la discusión análisis y reflexión de las practicas pre-profesionales. Este trabajo contiene las observaciones de clase, la descripción del trabajo como profesor asistente, y las clases impartidas como profesor principal, los cuales han sido analizadas y reflexionadas en la planificación, el lenguaje usado, el manejo del aprendizaje y las metodologías aplicadas durante el proceso de enseñanza. Además, este trabajo analiza el uso del lenguaje, las bases de planificación, los materiales implementados y el número adecuado de estudiantes. El objetivo de este análisis fue consolidar el conocimiento pedagógico aprendido durante las practicas pre-profesionales. Para alcanzar este objetivo, el análisis fue desarrollado en dos instituciones privadas y una fisco-misional con estudiantes del primero de básica hasta el tercer grado de bachillerato. Finalmente, el presente trabajo concluyó que el éxito en la enseñanza depende en como las prácticas pre-profesionales ayudan a conocer las propias deficiencias y como estas deben conducir el procesos de enseñanza. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124008.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.