Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26488
Title: | Actividad de sensibilización sobre necesidades de cuidado para el fortalecimiento de universidades compasivas |
Authors: | Dávalos Batallas, Viviana del Carmen Valarezo González, Joffre Daniel. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Valarezo González, J. D. Dávalos Batallas, V. D. C. (2020) Actividad de sensibilización sobre necesidades de cuidado para el fortalecimiento de universidades compasivas [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26488 |
Abstract: | Abstract: Strengthening compassionate universities, through a project of an awareness raising activity, was carried out a qualitative study through an action-participatory research focused on the participants on the campus of the "Universidad Técnica Particular De Loja ", where we basically ask the participants for care advice through a simple question established in general for all participants, In thisway we established that the needs in stages of care and illness are in great demand among the participants, Similarly, this activity encouraged and strengthened feelings of empathy and compassion with participants towards people who needed care. witha total of 212 participation of councils of care, it is categorized and codified, prioritizing emotional 48,58%, social 28,30%, treatments 45,75%, cognitive 19,33% demands and specific needs 26,41%. Concluding that the emotional and treatment needs should be addressed in the same way as they are usually expressed in the study. |
Description: | Resumen: Fortalecimiento de Universidades compasivas, mediante el proyecto de actividad de sensibilización, se realizó un estudio cualitativo mediante una investigación acción-participativa enfocado en los participantes del campus de la Universidad Técnica Particular de Loja , donde se solicitóa los participantes consejos de cuidado mediante una pregunta sencilla establecida para todos los participantes, estableciéndose que las necesidades en etapas de cuidado y enfermedad tienen demanda entre los participantes, de igual forma mediante esta actividad se fomentaba y fortalecía los sentimientos de empatía y compasión con los asistentes hacia las personas que requerían cuidado. Con un total de 212 participaciones de consejos de cuidado, se categorize y codificócada uno de ellos, priorizando demandas emocionales48,58%, sociales28,30%,tratamientos 45,75%, cognitivas19,33%y necesidades varias26,41%. Concluyendo que las necesidades emocionales y en cuanto al tratamiento deben ser llevadas de la misma manera ya que se expresan en el estudio de manera habitual. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124021.TITN. |
Appears in Collections: | Médico |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.