Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26618
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel | es_ES |
dc.contributor.author | Vargas Carlosama, Martha Cecilia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T02:35:56Z | - |
dc.date.available | 2020-10-06T02:35:56Z | - |
dc.date.issued | 2020 | es_ES |
dc.identifier.citation | Vargas Carlosama, M. C. Inga Ordóñez, G. C. (2020) Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26618 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1345197 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124149.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen:La "Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de EFL". Su propósito es brindar un análisis de la experiencia de la práctica docente realizada a lo largo de los diferentes niveles de prácticas como observador, docente asistente y docente principal en dos instituciones educativas una rural y una urbana de la provincia de Imbabura. Este trabajo presenta tres apartados principales: Revisión de la literatura, método y análisis, reflexión y aplicación de experiencias junto con conclusiones y recomendaciones. Las técnicas utilizadas en este trabajo para la recolección y análisis de información fueron la investigación bibliográfica y la técnica de investigación de campo a través de cada uno de los niveles de practicum. Después de este análisis, se concluye que los educadores enfrentaron diferentes contextos y realidades en el campo educativo, para lo cual se adaptaron aplicando metodologías y estrategias actuales, teniendo en cuenta los estilos de aprendizaje de cada grupo de estudiantes. Este trabajo ayudará a los profesores a mejorar sus prácticas de enseñanza. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract:The present work titled " Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program." provides an analysis of the teaching practice experience carried out throughout the different levels of practicums as an observer, assistant teacher, and main teacher in two educational institutions, a rural and an urban one from the province of Imbabura. This work present three main sections: Literature review, method and analysis, reflection and application of experiences along with conclusions and recommendations.The techniques used in this work for the collection and analysis of information were bibliographical research and field research technique through each of the level of the practicum.After this analysis , It is concluded that the educators faced different contexts and realities in the educational field, for which they had to adapt using current methodologies and strategies, taking into account the learning styles of each group of students. This work will help teachers achieve better their teaching practices. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.