Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26727
Title: | Blockchain Semántico: Intercambio entre consorcios educativos |
Authors: | Piedra Pullaguari, Nelson Oswaldo Pineda Rivas, María Enid |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Pineda Rivas, M. E. Piedra Pullaguari, N. O. (2020) Blockchain Semántico: Intercambio entre consorcios educativos [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26727 |
Abstract: | Abstract: Among the most complex academic processes to make scalable is the management of records on academic certificates. Solutions that seek to achieve scalable title management, based on traditional technological approaches have not been successful. This work describes a proposal based on block chains -Blockchain, smart contracts and Semantic Web technologies to transform the management of records on titles, certificates and diplomas, making the credentials digital and under the control of the institutions education, without the need for an intermediary to verify them. By using smart contracts and ontology, it is possible to automate administrative tasks, protect and secure students, and reduce overall administrative costs. The proposed model allows solving these problems through the integration of all the certificates issued between the educative institutes. |
Description: | Resumen: Entre los procesos académicos más complejos de convertir en escalables están la gestión de registros sobre certificados académicos. Las soluciones que buscan alcanzar una gestión escalable de títulos, basadas en aproximaciones tecnológicas tradicionales nohan resultado. En este trabajo se describe una propuesta basada en cadenas de bloque -Blockchain, contratos inteligentes y tecnologías de la Web Semántica para transformar la gestión de registros sobre títulos, certificados y diplomas, haciendo que las credenciales sean digitales y estén bajo el control de las instituciones de educación, sin la necesidad de un intermediario para verificarlas. Mediante el uso de contratos inteligentes y una ontología, es posible automatizar las tareas administrativas, proteger y asegurar a los estudiantes, y reducir los costos administrativos generales. El modelo propuesto permite resolver estos problemas a través de la integración de todos los certificados emitidos entre los consorcios de universidadesy entidades académicasno formales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124268.TITN. |
Appears in Collections: | Magister en Ciencias y Tecnologías de la Computación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.