Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26887
Title: | Evaluación del desarrollo integral en niños de 4 a 6 años |
Authors: | Moncayo Ortiz, Gioconda Soraya Sánchez Cedeño, Adriana Mercedes. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Sánchez Cedeño, A. M. Moncayo Ortiz, G. S. (2020) Evaluación del desarrollo integral en niños de 4 a 6 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26887 |
Abstract: | Abstract: The current research work performs the analysis of the theme: Evaluation Of The Integral Children Development From 4 To 6 Years Old. This research pretends to scientifically demonstrate that the experiences during the integral childhood development mark the development of the brain, and that the skills, dexterities, attitudes, capacities, emotions and generally behaviors, keep molding along these first years of life.The objective of this study is to determine how the children integral development is from 4 to 6 years old, identifying the development in the fine gross motor area, cognitive area, the language and the socio-affective area. The method used is a combination of the statistic and analytic approaches. The techniques were the bibliographic revision, reading and scale and in the employed instruments we find the survey, the interview, the observation templates and the weighted tests. As a conclusion, it was got that guarantying the Integral Childhood Development is a unique opportunity to boost the child development, as it is understood as a set of conditions that should be put to everyone s reach like health, education and social and economic development. |
Description: | Resumen:El presente trabajo de investigación realiza el análisis del tema: Evaluación Del DI De Los Niños De 4 A 6 Años De Edad, ésta investigación pretende demostrar científicamente que las experiencias durante el desarrollo infantil integral correlativo al desarrollo del cerebro, y que las habilidades, destrezas, actitudes, capacidades, emociones y en general conductas, se van moldeando a lo largo de estos primeros años de vida. El objetivo de este estudio es determinar cómo es el DI de los niños de 4 a 6 años de edad, identificando el desarrollo en el área motor gruesa fina, área cognoscitiva, del lenguaje y área socioafectiva. El método utilizado es una combinación de lo estadístico con analítico, las técnicas fueron la revisión bibliográfica, lectura y la escala, y en los instrumentos empleados encontramos la encuesta, la entrevista, las plantillas de observación y los test ponderados. Como conclusión se obtuvo que garantizar el Desarrollo Infantil Integral es una oportunidad de propulsar el desarrollo del niño, o conjunto de condiciones que deben ser puestas al alcance de todo individuo como la salud, educación, desarrollo social y desarrollo económico. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124425.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.