Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26933
Title: Systematization of pedagogical experiences
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Merino Noboa, María Fernanda.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Merino Noboa, M. F. Espinoza Celi, V. S. (2020) Systematization of pedagogical experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26933
Abstract: Abstract:This Systematization of Pedagogical Experiences is aimed to provide a comprehensive analysis, reflection and application of knowledge acquired during my pre-professional practices. Systematization in real situations contributes significantly to my professional performance and of other English teachers. I performed my practices in two private schools at Tumbaco, Quito. As observer, teaching assistant and main teacher, I had the opportunity to exchange knowledge with different teachers. During the observation and teaching assistance, I acquired valuable knowledge; while as main teacher, I provided creative and innovative methods and strategies, aimed to solve the common challenges faced by the teachers within their context. As a result, mutual enrichment and feedback benefited the teaching-learning process of students. I could also prove that effective teaching-learning depends on teachers, their attitude, creativity, innovation and motivation to meet their particular needs. Each student represents a different world and education should be personalized and holistic. Systematization is based on experience, the experience is based on practice, and practice constitutes the basis for enhancement of the teaching theory and application.
Description: Resumen:Esta Sistematización de Experiencias Pedagógicas provee un análisis, reflexión y aplicación integral sobre el conocimiento adquirido durante mis prácticas preprofesionales. La Sistematización en situaciones reales contribuye significativamente a mi desempeño profesional y de otros docentes de inglés. Realicé mis prácticas en dos colegios privados de Tumbaco, Quito. Como observadora, asistente y profesora principal, tuve la oportunidad de intercambiar conocimientos con distintos profesores. Durante mis observaciones y asistencia, adquirí conocimientos valiosos, mientras como docente principal, contribuí con métodos y estrategias creativos e innovadores para resolver los desafíos comunes enfrentados por los docentes dentro de su contexto. El enriquecimiento y retroalimentación mutuos beneficiaron el proceso de enseñanzaaprendizaje de los estudiantes. Pude comprobar que la enseñanzaaprendizaje efectivos dependen de los maestros, su actitud, creatividad, innovación y motivación para cubrir sus necesidades particulares. Cada estudiante representa un mundo distinto: la educación debe ser personalizada e integral. La sistematización se basa en la experiencia, la experiencia se basa en la práctica, y la práctica es la base del perfeccionamiento de la teoría y aplicación pedagógica.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124574.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.