Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27045
Title: | La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales en instituciones educativas del Ecuador |
Authors: | Dousdebés Veintimilla, Inés María del Socorro Paredes Guamán, Silvia Patricia. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Paredes Guamán, S. P. Dousdebés Veintimilla, I. M. D. S. (2020) La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales en instituciones educativas del Ecuador [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27045 |
Abstract: | Abstract:The present research work with the topic the continuous training of the experimental sciences baccalaureate teacher in educational institutions of Ecuador, U.E. Armed Forces "Héroes del 41" of the city of Machala in the province of Oro, the Miguel de Santiago Technical College of the city of Quito in the province of Pichincha and the U.E. Chunchi from the city of Chunchi in the province of Chimborazo. For this, a sample of 10 teachers from the aforementioned institutions was taken, as part of the methodological design a quantitative approach is used since numerical data is handled that will be collected, tabulated and represented in statistical tables, which will require the use of an approach qualitative since it seeks to investigate, analyze, interpret and expose the criteria of the direct actors in our research, which in this case were the high school teachers, the survey was the instrument used. Finally, determine positive and negative points of reflection and thus be able to establish the main continuing education needs of the teachers who work at BGU. Keywords: Needs, training, training. |
Description: | Resumen:El presente trabajo de investigación con el tema la formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales en instituciones educativas del Ecuador, U.E. Fuerzas Armadas Héroes del 41 de la ciudad de Machala de la provincia del Oro, del Colegio Técnico Miguel de Santiago de la ciudad de Quito de la provincia de Pichincha y de la U.E. Chunchi de la ciudad de Chunchi de la provincia de Chimborazo. Para ello se tomó una muestra de 10 docentes de las instituciones antes mencionadas, como parte del diseño metodológico se emplea un enfoque cuantitativo ya que se maneja datos numéricos que serán recolectados, tabulados y representados en tablas estadísticas, lo cual necesitará la utilización de un enfoque cualitativo ya que se busca investigar, analizar, interpretar y exponer criterios de los actores directos en nuestra investigación que en este caso fueron los docentes de bachillerato, la encuesta fue el intrumento utilizado. Finalmente, determinar puntos de reflexión positivos y negativos y así poder establecer las principales necesidades de educación continua de los docentes que laboran en BGU. Palabras claves: Necesidades, capacitación, formación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124717.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.