Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27188
Title: | Factors affecting student´s english communication skills. |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Michilena Atiencia, Jackeline Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Michilena Atiencia, J. E. Salcedo Viteri, K. S. (2021) Factors affecting student´s english communication skills. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27188 |
Abstract: | Abstract: This research focused on the factors affecting student´s English communication in public Ecuadorian high schools is of common interest, mainly due to the fact that nowadays there are more learners who want to use English spontaneously to communicate. That is why teaching the speaking skill is important for EFL learners. Quality and quantity methods were applied to collect the data with instruments of investigation, such as questionnaires, interviews and class observation with the purpose to identify facts that affect public high school students proficiency in English oral communication. The study was conducted to five EFL teachers regarding to pedagogical aspects and forty senior high school students concerning to student s factors, in Sucumbíos Province, in the cities of Lago Agrio, Cascales and Lumbaqui. The main results of this study were that the teachers do not apply the correct methods, activities to develop English Language and they did not create strategies to create a friendly environment English language practice. Therefore, the students do not speak English well at the end of their high school in public high schools. |
Description: | Resumen:Esta investigación se centra en los factores que afectan la comunicación en inglés de los estudiantes en las escuelas secundarias públicas ecuatorianas y es de interés común, principalmente debido a que hoy en día hay más estudiantes que quieren usar el inglés de manera espontánea para comunicarse. Es por eso que enseñar la habilidad de hablar es importante para los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para la recolección de los datos se utilizó el método cuantitativo y cualitativo con instrumentos de investigación, tales como cuestionarios, entrevistas y observación de clase con el propósito de identificar hechos que afectan el dominio de la comunicación oral en inglés de los estudiantes de secundaria pública. El estudio se realizó a cinco profesores de inglés como lengua extranjera sobre aspectos pedagógicos y cuarenta estudiantes de bachillerato sobre factores estudiantiles, en la provincia de Sucumbíos, en las ciudades de Lago Agrio, Cascales y Lumbaqui. Los principales resultados de este estudio fueron que los profesores no aplicaron los métodos correctos, las actividades para desarrollar el idioma inglés y no crearon estrategias para crear un ambiente amigable para la práctica del idioma inglés. Por lo tanto, los estudiantes no hablan bien inglés al final de su escuela secundaria en las escuelas secundarias públicas. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124920.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.