Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27195
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Espinoza Celi, Verónica Soledad | es_ES |
dc.contributor.author | Segarra Lituma, Juan Pablo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-01-14T13:55:38Z | - |
dc.date.available | 2021-01-14T13:55:38Z | - |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Segarra Lituma, J. P. Espinoza Celi, V. S. (2021) Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27195 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1345836 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124936.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen:La sistematización de experiencias pedagógicas como se titula este trabajo, contiene tres apartados principales: Revisión de la literatura, método, análisis, reflexión y aplicación de experiencias junto con conclusiones y recomendaciones. Su finalidad es reflexionar y analizar la práctica preprofesional como observador, docente asistente y docente principal en tres instituciones educativas ubicadas en la zona urbana de Sígsig de la provincia del Azuay. Las herramientas necesarias para llevar a cabo esta sistematización fueron materiales didácticos, computadoras, libros con la recopilación y análisis de la información, además se utilizó la investigación bibliográfica a través de cada uno de los niveles del prácticum. Así, esta sistematización me permitió aprender y familiarizarme con el ambiente en la clase, metodologías, estrategias, habilidades y diferentes técnicas, llevándome a una experiencia de aprendizaje significativo. Todos estos procedimientos nos brindan una visión expansiva acerca de la educación, la enseñanza y aprendizaje, mediante la cual podemos adaptarnos sin equivocarnos y mejorando la calidad de la misma. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract:This systematization of pedagogical experiences as is titled this work, consisted in three sections: Literature review, method and analysis, reflection and application of experiences along with conclusions and recommendations. The purpose is to reflect and analyze the pre-professional practice as an observer, assistant teacher, and main teacher and in three educational institutions located in the urban zone of Sígsig from the province of Azuay. The necessary tools to carry out this systematization were didactic materials, computers, books with a collection and analysis of information were bibliographical research were use through each level of practicum. Thus, this systematization allowed me to learn and get acquainted with the class environment, methodologies, strategies, skills, and different techniques-leading to a meaningful learning experience. All of these procedures give us an expansive view of education, teaching and learning, whereby we can adapt ourselves without making mistakes and improving the quality of it. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Systematization of pedagogycal experiences in the EFL teaching training program | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.