Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29247
Title: Propuesta de comunicación para la divulgación científica de la Universidad Técnica Particular de Loja
Authors: Córdova Camacho, Jhoana Raquel
Merino Gálvez, Diego Paúl
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Merino Gálvez, D. P. Córdova Camacho, J. R. (2021) Propuesta de comunicación para la divulgación científica de la Universidad Técnica Particular de Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29247
Abstract: Abstract: This research called: "Communication proposal for the scientific dissemination of the UTPL" has as its main objective to propose a communication plan to carry out the dissemination of scientific products generated by the UTPL on the social network Facebook. For this purpose, a qualitative-quantitative methodology with a descriptive approach was used through a case study, an analysis of KPI indicators with the Fanpage Karma tool and the application of surveys to know the profile of the research teachers. The findings reflected that, although the institution has excellent content management, it still has information gaps on its website. In addition, it was found that several research groups and laboratories do not have a fanpage for scientific dissemination on Facebook, and it was found that research teachers need more support to disseminate the results of their research. Then, a proposal for scientific dissemination was proposed to improve social knowledge, give high value to the work of researchers, and create a good climate for science, technology, and innovation.
Description: Resumen: La presente investigación denominada: Propuesta de comunicación para la divulgación científica de la UTPL tiene como objetivo principal proponer un plan de comunicación para llevar a cabo la divulgación de productos científicos generados por la UTPL en la red social Facebook. Para el efecto, se empleó una metodología cuali-cuantitativa con enfoque descriptivo a través de un estudio de caso, de un análisis de indicadores KPI con la herramienta Fanpage Karma y la aplicación de encuestas para conocer el perfil de los docentes investigadores. Los hallazgos reflejaron que, aunque la institución tiene una excelente gestión de contenidos, aún cuenta con vacíos de información en su sitio web. Además, se encontró que varios grupos de investigación y laboratorios no tienen fanpage de divulgación científica en Facebook, y se encontró que los docentes investigadores necesitan mayor apoyo para difundir los resultados de sus investigaciones. Luego, se planteó una propuesta de divulgación científica con la finalidad de mejorar el conocimiento social, dar un alto valor al trabajo de los investigadores, y crear un buen clima para la ciencia, la tecnología y la innovación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=127797.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Relaciones Públicas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.