Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenitez Correa, Carmen Deliaes_ES
dc.contributor.authorRiofrío Castillo, Carolay Yoredyes_ES
dc.date.accessioned2021-12-01T15:36:33Z-
dc.date.available2021-12-01T15:36:33Z-
dc.date.issued2021es_ES
dc.identifier.citationRiofrío Castillo, C. Y. Benitez Correa, C. D. (2021) The effect of class size in the development of EFL speaking skills among two different class sizes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29308es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1350622es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=127926.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Esta investigación tiene como objetivo investigar el efecto del tamaño de clase en el desarrollo de la habilidad de hablar entre diferentes tamaños de clases. El estudio se realizó en dos diferentes tamaños de clase de la escuela primaria pública Miguel Riofrio de la ciudad de Loja.La población de muestra cumple con ambos estándares: una clase contiene44estudiantesque se considera una clase pequeña y 15estudiantes que corresponden a una clase grande, adicionalmente se incluyeron en la investigación 6 maestros de primaria. Uso de métodos cualitativos y cuantitativos para analizar la información obteniday responder a las tres preguntas de investigación. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron encuestas, completadas por los estudiantes y maestrosaplicadas al final de las clases observadas, lista de control de la habilidad oral y hoja de observación utilizadas en período de seis clases. El hallazgo relevante fue que la mayoría de estudiantes de primaria tuvieron un mejor desarrollo de la habilidad de hablar en grupos pequeños.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research aims to investigate the effect of class size in the development of EFL speaking skills among different class sizes. The study was carried out in two different classes from Miguel Riofrío public primary school in the city of Loja.The sample population meets both standards: one class contains 44 students which is regarded as a large class and the other with 15 students corresponding to a small class, additionally 6 primary school teacherswere included in the research. Qualitative and quantitative methods were used to analyze the information obtained and answer the three main research questions. The instruments used for data collection were teachers and students surveysappliedat the end of theclassesobserved,a speaking checklist and an observation sheetwhich wereused during the six classes. The most relevant finding was that the students in small classes show a better development of speaking skills.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe effect of class size in the development of EFL speaking skills among two different class sizeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.