Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29384
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda | es_ES |
dc.contributor.author | Romero Encalada, María Elizabeth | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-12-16T13:55:18Z | - |
dc.date.available | 2021-12-16T13:55:18Z | - |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Romero Encalada, M. E. Jaramillo Pontón, M. F. (2021) Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29384 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1350821 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128078.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: La presente investigación titulada Percepciones de los profesores de Inglés de colegios públicos ecuatorianos sobre los recursos tecnológicos utilizados en sus aulas durante la pandemia de COVID-19, tuvo como objetivo analizar los recursos tecnológicos utilizados por los docentes en sus clases. Esta investigacion se llevo a cabo en la ciudad de Santo Domingo y los particiantes fueron 10 docentes de Inglés. Durante la investigacion se utilizó un método mixto empleando enfoques cuantitativos y cualitativos. Las técnicas utilizadas para la recoleccion de datos fueron encuestas y entrevistas, y el instrumento fue un cuestionario. Los resultados del estudio indican que las plataformas virtuales, YouTube, diccionarios en línea, WhatsApp, juegos digitales y páginas web son las herramientas tecnológicas que los docentes utilizan siempre. Por otro lado, los educadores nunca utilizan Facebook, Twitter y aplicaciones educativas en sus clases. Ademas, debido a los beneficios que tiene la tecnología en el proceso de enseñanza y aprendizaje los docentes poseen una actitud positiva hacia la misma. No obstante, los participantes afirman que quieren aprender más sobre el uso de la tecnología para la enseñanza del Inglés. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: The present investigation entitled Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used in their EFL classrooms during the Covid-19 pandemic aims to analyze the technological resources used by teachers in their EFL classes. This research was carried out in the city of Santo Domingo and the participants were 10 EFL teachers. During the research, a mixed method was used, that is, both quantitative and qualitative data were analyzed. The techniques used for data collection were surveys and interviews, and the instrument was a questionnaire. The results of the study indicate that virtual platforms, YouTube, online dictionaries, WhatsApp, digital games, and web pages are the technological tools that teachers always use in English classes. On the contrary, EFL teachers never use Facebook, Twitter, and Educational Apps in their teaching process. Due to the benefits that technology provides in the teaching and learning process teachers show a positive attitude toward technology. However, the EFL teachers want to learn more about technology use in English online classes and claim that they need more support from authorities, and training relating to this aspect. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.